کد خبر: ۱۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
روزهای آلوده و به شدت ناسالم هوای تهران کم کم به شش ماه در سال نزدیک می‌شود و همین سلامت مردم را بیش از پیش تهدید می کند. این اتفاق تصمیمات ناخوشایند را هم اجتناب ناپذیر می کند؛ مثلا زوج و فرد سراسری.
در جلسه هفته گذشته کمیته کاهش آلودگی هوای تهران، مدیرکل محیط‌زیست استان‌تهران پیشنهاد داد طرح زوج و فرد سراسری در تهران، علی الحساب ادامه داشته باشد. در جلسه امروز هرچند که او حضور نداشت، اما این طرح تصویب شد؛ تا اطلاع ثانوی، طرح زوج و فرد سراسری از در خانه ها اجرا می شود (اینجا)

محمدهادی حیدرزاده اما خبر از پیشنهادش به شورای عالی ترافیک برای دائمی شدن زوج و فرد سراسری در نیمه دوم سال می دهد: پیشنهادی برای شورای عالی ترافیک در داریم مبنی بر اینکه در 6 ماه دوم سال طرح زوج و فرد از در خانه ها دائمی شود.

امروز استاندار تهران البته از ارائه پیشنهادی به شورای عالی ترافیک خبر داده بود که بر مبنای آن،‌ طرح ترافیک و زوج و فرد در محدوده ای بازتر از محدوده فعلی اجرا شوند.

اما این پیشنهاد و البته همین تصمیم امروز کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا با مخالفت های مردمی مواجه شده است. اینکه بیش از این نمی توان مردم را از تردد با خودروی شخصی منع کرد.

حیدرزاده دراین باره می گوید: بالاخره محدوده طرح ترافیک جزو اختیارات حاکمیت است. مردم همین الان هم می توانند بگویند چرا نباید وارد مرکز شهر شویم. اما مطابق قانون، طرح ترافیک و زوج و فرد هم مصوبه شورای عالی ترافیک است. پیشنهاد زوج و فرد سراسری را هم باید شورای عالی ترافیک بررسی و مصوب کند.  

او بر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: البته این پیشنهاد برای روزهای اضطرار است.

یکی از انتقاداتی که به محدودیت تردد می شود، بدیع بودن آن در دنیاست. حیدرزاده اما می گوید در برخی شهرهای بزرگ دنیا که مانند تهران اینورژن دارند، این روش استفاده می شود: پکن و آتن دو شهری هستند که اینورژن دارند و محدودیت هایی برای تردد دارند. حتی در پکن خودروها بر اساس رنگ در برخی روزهای هفته نمی توانند تردد کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین