|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کامرانی صالح با اشاره به اینکه باند دیگر سارقان منازل بودند که در این راستا ۵ نفر در قالب دو باند دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: باند دیگری در فردیس که اقدام به کیف‌قاپی و سرقت از منزل می‌کرد، دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی‌ها در استان را تشریح و از دستگیری چهار نفر خبر داد.

سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ظهر دوشنبه در سالن کنفرانس اداره آگاهی شهرستان کرج برگزار شد، با اشاره به اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: دو هفته گذشته باند سارقان مسلح از طلافروشی‌های استان البرز دستگیر شدند. وی با اشاره به شیوه سرقت این باند چهار نفره، افزود: این افراد برای سرقت مواردی چون دسترسی راحت محلی، همجواری طلافروشی با خیابان، زمان پایانی ساعت کار افراد و غیره را مد نظر قرار داده و با خودرو زانتیا دارای پلاک سرقتی از یک دستگاه خودرو پراید، اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها می‌کردند. فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: سارقان برای سرقت از طلافروشی با حضور در محل سرقت دوربین های مدار بسته را از بین برده و صورت های خود را کاملا می‌پوشاندند تا قابل شناسایی نباشند.

خرید ماشین با طلاهای دزدی
وی با بیان اینکه نخستین سرقت مسلحانه توسط این باند ۴ نفره تاریخ هشتم فروردین سال جاری در شهرستان نظرآباد به وقوع پیوست، تصریح کرد: این افراد با شیوه مذکور موفق به سرقت یک کیلو و ۶۰۰ گرم طلا شده و متواری شدند.کامرانی صالح با بیان اینکه افراد در حین سرقت برای ایجاد رعب با اسحله کلانش اقدام به تیراندازی می‌کردند، گفت: همین باند در تاریخ ۱۹ خرداد سال جاری در منطقه حصارک بالا شهرستان کرج اقدام به سرقت مسلحانه طلافروشی کرده و موفق به دزدیدن ۴ کیلو و نیم طلا از آن طلافروشی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد این باند همانند سرقت طلافروشی از شهرستان نظرآباد از طریق یک اسلحه اقدام به تیراندازی برای ایجاد رعب و وحشت کرده که خوشبختانه با همکاری مجدانه نیروی انتظامی و بررسی شواهد دو هفته گذشته موفق به دستگیری اعضا و مالخرهای مرتبط با این افراد شدیم.وی تصریح کرد: سارقان با فروش طلاهای مسروقه اقدام به خرید یک دستگاه خودروی قیمتی ۲۰۰ میلیون تومانی کردند که این خودرو نیز توقیف و ضبط شده است. فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه این باند علاوه بر سرقت از طلافروشی اقدام به سرقت سه تخته فرش ارزشمند نیز کرده بود، گفت: در مجموع از این پرونده ۴ فرد سارق اصلی و ۳ مالخر دستگیر شدند.

انهدام باند کیف‌قاپ
کامرانی صالح با اشاره به اینکه باند دیگر سارقان منازل بودند که در این راستا ۵ نفر در قالب دو باند دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: باند دیگری در فردیس که اقدام به کیف‌قاپی و سرقت از منزل می‌کرد، دستگیر شدند.وی بیان کرد: این باند ۸ نفره اقدام به ۶۸ فقره سرقت از منزل و کیف‌قاپی کرده بودند که از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به بحث کیف‌قاپی است.وی با بیان اینکه علاوه بر این باند در شهرستان فردیس یک باند ۴ نفره دیگر در بحث سرقت از مغازه دستگیر شدند، گفت: این افرد مرتکب ۳۸ فقره سرقت از مغازه شده بودند.

فرماندهی انتظامی البرز با تاکید بر اینکه در ۴ روز گذشته باند ۳ نفره اقدام به توزیع مواد مخدر از مرزهای شرقی به تهران و کرج می‌کرد که در این راستا ۲۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش ضبط شد، گفت: طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۳ تن انواع مواد مخدر ضبط و ۷ مصرف‌کننده و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند.کامرانی صالح در پایان بیان کرد: مبحث امنیت اخلاقی یک موضوع فرهنگی است که همکاری دستگاه‌های فرهنگی پیرامون این مهم را می‌طلبد که در این راستا پلیس به طور قاطع با هنجارشکن‌ها برخورد خواهد کرد.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین