|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
محسن نریمان در حاشیه آیین افتتاح چهار هزار و 550 واحد مسکن مهر پردیس بیان کرد: اینکه آقای آخوندی به طرح مسکن مهر انتقاد دارد مربوط به آن است که وی دکترای اقتصاد سیاسی دارد و به همین دلیل به ایرادات مسکن مهر انتقاد می‌کند.
مراسم افتتاح بیش از ۴۵۵۰ واحد مسکن مهر پس از سه بار تعویق بالاخره صبح روز گذشته برگزار شد. درحالی که در موعدهای پیشین مشکلات بهداشتی آب این منطقه دلیل عدم افتتاح اعلام می‌شد با رفع این مشکلات طلسم سه بار افتتاح نشدن این واحدها شکسته شد. در جریان مراسم افتتاح، سعید غفوری، مدیرعامل شهر جدید پردیس خبر داد که در آینده نزدیک ۳۳ هزار و ۳۳۵ واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود. به گفته وی، این ۴۵۵۰ واحد شروعی برای تحویل ۸۰ هزار واحد در آینده خواهد بود. به این ترتیب۴۵۵۰ واحد مسکونی محله ایرانشهر، مسجد، کلانتری، واحد تجاری، خط انتقال آب به طول چهار کیلومتر، ‌مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی و خط انتقال برق ۲۰ کیلو وات به طول هشت کیلومتر افتتاح شد. به گفته مسوولان قیمت این واحدها تا هفته آینده به اطلاع عموم می‌رسد.

افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس در حالی رخ می‌دهد که عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی از همان ابتدای روی خوشی به این پروژه نشان نداد و با انتقاد شدید از آن نشان داد یکی از مخالفان سرسخت مسکن مهر است. در همین حال معاون وزیر راه‌وشهرسازی در حاشیه افتتاحیه روز گذشته با بیان اینکه انتقادات وزیر راه‌وشهرسازی از مسکن مهر به دلیل این است که وی دکترای اقتصاد سیاسی دارد، گفت: مصوبه دولت قبل برای برداشت از حساب متقاضیان جهت اجرای خدمات مسکن مهر فریب مردم بود.

محسن نریمان در حاشیه آیین افتتاح چهار هزار و 550 واحد مسکن مهر پردیس بیان کرد: اینکه آقای آخوندی به طرح مسکن مهر انتقاد دارد مربوط به آن است که وی دکترای اقتصاد سیاسی دارد و به همین دلیل به ایرادات مسکن مهر انتقاد می‌کند. وی با بیان اینکه تاکنون از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی حدود 200 هزار میلیارد تومان در طرح مسکن مهر هزینه شده است، تصریح کرد: مسکن مهر بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌سازی در کشور است که باید تمام امکانات زیربنایی و روبنایی آن را با تمام مشکلات تامین کنیم.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه متقاضیانی داریم که به ما می‌گویند شما کاری به آب و برق واحدها نداشته باشید و آن را به ما تحویل بدهید ما مشکل خود را با دستگاه‌های خدمات‌رسان برطرف می‌کنیم، گفت: تمام این مسایل از جمله خدمات زیربنایی و روبنایی جزو حقوق شهروندی است متاسفانه در دولت قبل بسیاری از واحدهای مسکن مهر به جز خدمات زیربنایی و روبنایی افتتاح شد که ما باعث آن هستیم همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را حل کنیم.

واکنش معاون وزیر به حذف وعده‌ها

وی همچنین با اشاره به لغو افتتاح‌های پردیس گفت: اگر شما صرفا مسکن بسازید آیا وظیفه‌تان را کامل آنجام داده‌اید؟ خدمات زیربنایی و روبنایی وظیفه ماست و صرفا نمی‌خواستیم خوابگاه به مردم تحویل دهیم.

وی افزود: یک نفر متقاضی در شهرهای جدید که مسکن مهر او دچار تاخیر در تحویل شده بود با پرخاش به من گفت: شما مسکن مهر مرا بدهید چکار دارید که آب برق و گاز ندارد من خودم می‌دانم با ادارات مربوطه. نریمان گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی و انشعابات از حقوق شهروندی است که ما وظیفه داریم آن ‌را تامین کنیم. همه باید دست به دست هم مسایل را حل کنیم. من از منتقدان مسکن مهر هم تشکر می‌کنم که ما بدون اینکه خرجی برای گرفتن مشاوره آنجام دهیم مسایل را به ما منتقل می‌کنند.

به گفته نریمان، بعضی شهرهای جدید ۲۵۰۰ نفره هستند. در حالی که در همین محله ایرانشهر قرار است ۲۰ هزار نفر ساکن شوند. این یعنی یک شهر در دل یک فاز که آن فاز در دل یک شهر قرار گیرد.

وی با انتقاد از دولت قبل به دلیل مکان‌یابی نا‌مناسب مسکن مهر پردیس گفت: وقتی با هلی‌کوپتر یک مکان را برای ساختن یک شهر انتخاب می‌کنید. یعنی دارید یک شهر ۴۰۰ هزار نفری را طراحی می‌کنید که یک کلانشهر است به همین دلیل که وقتی وزیر راه‌و‌شهرسازی گاهی مسایلی را مطرح می‌کنند به این دلیل است که مسکن مهر پروژه‌ای بسیار عظیم است که نباید درباره آن عجله می‌شد. نریمان خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر است، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را مردم می‌دهند و دولت برای خدمات زیربنایی وروبنایی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

۱۱۷ هزار مسکن مهر بدون متقاضی

وی با اشاره به ۱۱۷ هزار مسکن مهر بدون متقاضی به دلیل مکانیابی نامناسب اظهار کرد: در پردیس تلاش می‌کنیم همه مشکلات را حل کنیم. در آینده ارزش‌افزوده این شهر به دلیل خدمات زیر‌بنایی و روبنایی بالا می‌رود همین نیروی انتظامی یا پایگاه بسیج برای این محله ارزش افروده است چراکه با حضور این عزیران مردم احساس امنیت و آرامش می‌کنند. در بخشی از این مراسم همچنین حیدری فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: حدود یک‌سال واگذاری مسکن مهر در پردیس قفل شده بود ولی در حال حاضر رویکرد عوض شده است. این دولت مجبور بود با همان شیوه‌ای که چندان مطالعه‌ای روی آن نشده بود مسکن مهر را ادامه دهد اما این روش که ابتدا واحد را بدهیم و بعد با مشخص شدن مشکلات و رفع آنها افتتاح کنیم شروع شده است.

وی با اشاره به تونل سلام گفت: دو تونل در شهر جدید پردیس ایجاد شده که آن را با تونل‌های آزادراه مقایسه کنیم تا تفاوت را ببینیم. تلاش شده است که کار درست انجام و به قیمت اینکه همه چیز به نام ما تمام شود نخواستند پروژه‌ها را تحویل دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین