|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی AP/GfK درخصوص طرح پیشنهادی ترامپ برای احداث دیواری در طول مرز مکزیک با آمریکا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی 6 نفر از هر 10 آمریکایی با این ایده مخالف بوده و 4 نفر از هر 10 آمریکایی از آن حمایت می‌کنند.
یک نظرسنجی جدید نشان داده اکثر آمریکایی‌ها طرح دونالد ترامپ برای احداث دیواری در طول مرز کشورشان با مکزیک و همچنین استرداد مهاجران غیرقانونی از آمریکا را رد می‌کنند اما تعداد مخالفان و موافقان طرح ترامپ برای ممنوعیت موقتی ورود مسلمانان کشورهای دیگر به آمریکا تقریبا برابر است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نظرسنجی نشان داده که تغییر لحن اخیری که ترامپ در مورد ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا داشته ممکن است نظر برخی دیگر از آمریکایی‌ها را به او جلب کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی AP/GfK درخصوص طرح پیشنهادی ترامپ برای احداث دیواری در طول مرز مکزیک با آمریکا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی 6 نفر از هر 10 آمریکایی با این ایده مخالف بوده و 4 نفر از هر 10 آمریکایی از آن حمایت می‌کنند.

همچنین به شکلی مشابه 6 نفر از هر 10 آمریکایی حامی ایجاد راه‌هایی برای تبدیل کردن مهاجران غیرقانونی به مهاجران قانونی در آمریکا هستند اما 4 نفر از هر 10 آمریکایی با آن مخالفت کرده‌اند.

76 درصد از پاسخگویان دموکرات و 44 درصد از پاسخگویان جمهوریخواه نیز از طرح دادن شهروندی به مهاجران غیرقانونی در آمریکا حمایت کرده‌اند. از میان حامیان ترامپ نیز تنها 38 درصد از این طرح اعطای شهروندی به مهاجران غیرقانونی حمایت کرده‌اند. 67 درصد از جمهوری خواهان و تنها 21 درصد از دموکراتها از طرح احداث دیوار در مرز مکزیک حمایت کرده‌اند و سه چهارم از حامیان ترامپ نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.

از طرفی آمریکایی‌ها با یک برتری شکننده با طرح ممنوع کردن موقت ورود مسلمانانی که شهروند آمریکا نیستند به این کشور مخالفت کرده‌اند تا این که از آن حمایت کنند. بر اساس این نظرسنجی 52 درصد با این ایده مخالفت کرده اما 45 درصد با آن موافقند و به طرز عجیبی این درصد در همه نظرسنجی‌های انجام شده از سوی AP/GfK در سال جاری میلادی تکرار شده است.

69 درصد پاسخگویان جمهوری خواه از ممنوعیت موقت ورود مسلمانان مهاجر به آمریکا حمایت کرده و 68 درصد دموکراتها با آن مخالفت کرده‌اند. نیمی از پاسخگویان سفید پوست و یک سوم از پاسخگویان غیر سفید پوست نیز از این ممنوعیت حمایت کرده‌اند. 76 درصد حامیان ترامپ نیز با این ممنوعیت موافقند.

ترامپ اخیرا در جریان سفرش به اسکاتلند تا حدی لحنش را درباره ممنوعیت ورود مسلمانان تغییر داده و گفت، خواهان "بیرون ماندن تروریستها از آمریکا" است و برای این کار باید ورود مردمان "برخی کشورهای تروریست مشخصی که ما میدانیم کدام کشورها هستند" به آمریکا محدود شود.

نظرسنجی مذکور نشان داده که این تغییر لحن تا حدی به نفع ترامپ تمام شده است. از میان کسانی که از آن‌ها به طور کلی درباره ممنوعیت موقت ورود مهاجران متعلق به برخی مناطق خاص دارای سابقه تروریسم علیه آمریکا و همپیمانانش سوال شد، 63 درصد با این ایده موافقت کرده و 34 درصد با آن مخالفت کردند. 94 درصد از حامیان ترامپ نیز با این پیشنهاد موافق بوده و 45 درصد حامیان کلینتون نیز از آن حمایت کرده‌اند.

اکثر آمریکایی‌ها معادل 53 درصد گفتند که به باور آنها آمریکا در حال حاضر بیش از حد لازم اجازه به ورود پناهجویان سوری به کشورشان می‌دهد.

33 درصد نیز فکر می‌کنند سطح فعلی ورود این مهاجران که به گفته اوباما برای سال جاری میلادی 10 هزار نفر است مناسب است و 11 درصد نیز خواهان ورود تعداد مهاجران سوری بیشتر به آمریکا شده‌اند.

از هر 10 آمریکایی 4 نفر فکر می‌کنند که خطر بالای ارتکاب اقدامات خشونت آمیز سیاسی یا مذهبی در آمریکا از سوی پناهجویان وجود دارد اما 34 درصد این خطر را متوسط و 24 درصد آن را خیلی یا تا حدی پایین دانسته‌اند.

نظرسنجی مذکور با پرسش از 1009 بزرگسان به شکل اینترنتی در بازه زمانی 7-11 ژوئیه انجام شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین