|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
عملیات اجرایی قطعه دوم حفاری تونل قطار شهری و احداث چهار تقاطع غیرهمسطح در شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور و دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.
 عملیات اجرایی قطعه دوم حفاری تونل قطار شهری و احداث چهار تقاطع غیرهمسطح در شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور و دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر یکشنبه در این آیین گفت: قطار شهری کرمانشاه اولین طرح قطار شهری و مهمترین طرح عمران شهری در غرب کشور است.

وی اظهار کرد: این قطار کریدور شمالی – جنوبی شهر کرمانشاه است که استفاده زیادی برای شهر دارد و از مطالبات همیشگی کرمانشاهی ها بوده است.

طرح دیگری که وزیر کشور درباره آن توضیحات کوتاهی داد، احداث چهار تقاطع غیرهمسطح در شهر کرمانشاه بود که به گفته وی، یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن در نظر گرفته شده است.

بنابر اعلام رحمانی فضلی، پیمانکار هر 2 طرح مورد اشاره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است.

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهوری هم در این ارتباط زنده تصویری با تشکر از زحمات دست اندرکاران این 2 طرح دستور آغاز عملیات اجرایی آنها را صادر کرد.

قطعه دوم تونل قطار شهری کرمانشاه در حد فاصل میدان آزادی تا میدان فردوسی شهر کرمانشاه واقع شده که 4.3 کیلومتر طول دارد و قرار است طی پنج سال احداث شود.

اعتبار در نظر گرفته شده برای حفر این تونل چهار هزار و 300 میلیارد ریال است که ساخت آن بطور مستقیم برای 234 نفر شغل ایجاد می کند.

همچنین این تونل دارای شش ایستگاه زیرزمینی است که در مجموع 24 هزار متر مربع مساحت دارند.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه پیشتر عمق تونل قطار شهری کرمانشاه را به طور میانگین 16 تا 18 متر عنوان کرده و گفته بود: ارتفاع تونل نیز حدود 7.2 متر و عرض آن نیز حدود 8.5 متر است.

سلیم ساسانی با بیان اینکه عمده عملیات اجرایی حفر تونل در عمق زمین انجام می شود، اظهار کرد: تنها در برخی قسمت ها رمپ زده ایم و تمام سعی ما این است که کمترین مزاحمت را در این پروژه برای مردم داشته باشیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین