کد خبر: ۱۰۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
این لایحه از حمایت زیادی در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار است اما هنوز نمایندگانی مانند پال رایان – رئیس مجلس نمایندگان – نگران پیامدهای تصویب این لایحه در روابط خارجی آمریکا هستند.
فرزند یکی از قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر به دنبال غرامت‌گیری از دولت عربستان است.

قصد یکی از بازماندگان 11 سپتامبر برای شکایت و دریافت غرامت از عربستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «مای رکورد ژورنال»، یک شهروند آمریکایی از شهر "میدل تاون" ایالت نیویورک قصد دارد از دولت عربستان به دلیل نقش‌آفرینی در حملات تروریستی 11 سپتامبر شکایت کند.

این شهروند آمریکایی که «برت ایگلسون» نام دارد، فرزند «بروس ایگلسون» است که در زمان وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر در ساختمان مرکز تجارت جهانی حضور داشت و جان خود را در این حادثه از دست داد.

وی اکنون امیدوار است مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه "اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم" که از ماه‌ها پیش در دستور کار این مجلس قرار دارد، این فرصت را در اختیار او و سایر بازماندگان حملات تروریستی 11 سپتامبر قرار دهد تا در در دادگاه‌های آمریکا از دولت عربستان به خاطر نقش احتمالی آن در این حادثه تروریستی شکایت کنند.

یکی از کمیته‌های فرعی کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گذشته این لایحه را به صورت علنی و با حضور جمعی از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر به بحث گذاشت. اما هنوز مشخص نیست کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از پایان تعطیلات تابستانی چه تاریخی را برای رای‌گیری درباره این لایحه که در صورت تصویب از دولتهای خارجی حامی تروریسم سلب مصونیت خواهد کرد، در نظر خواهد گرفت.

این لایحه از حمایت زیادی در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار است اما هنوز نمایندگانی مانند پال رایان – رئیس مجلس نمایندگان – نگران پیامدهای تصویب این لایحه در روابط خارجی آمریکا هستند.

با این حال، ایگلسون و سایر بازماندگان حملات تروریستی 11 سپتامبر معتقدند که با وجود مخالفت برخی قانون‌گزاران و همچنین، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – کنگره باید با تصویب این لایه، ابزار قانونی لازم را برای شکایت و غرامت‌گیری از عربستان در اختیار بازماندگان این حادثه قرار دهد.

این در حالیست که عربستان سعودی تاکنون بارها دخالت خود در حملات تروریستی 11 سپتامبر را تکذیب کرده و هشدار داده است که در صورت تصویب این لایحه، دارایی‌های خود را برای جلوگیری از مصادره آنها از سوی دادگاه‌های آمریکایی از این کشور خارج خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین