|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
به عقیده کارشناسان در کوتاه مدت قیمت اونس جهانی طلا میان ۱۲۵۰ و ۱۳۵۰ نوسان خواهد کرد و تغییر فاحشی نخواهد داشت.
در برهه اخیر بازار طلا با نوسانات متعدد قیمتی دست به گریبان بوده و قیمت در محدوده حمایتی ۱۲۵۰ دلار تا مقاومت ۱۳۵۰ دلار شناور است و بسیاری از فعالات این بازار اعتقاد دارند در کوتاه مدت نیز باید نظاره گر تغییرات قیمتی مداوم این محصول در محدوده مذکور باشیم.

خروج قیمت طلا از محدوده قیمتی اعلام شده در شرایط فعلی به شدت تحت تاثیر روند حرکتی دلار ایالات متحده و تصمیم گیری نهایی نهاد پولی این کشور برای خروج از برنامه های تحریک اقتصادی خواهد بود.

گفتنی است که قیمت طلا طی این هفته در بازار کالایی نیویورک با رشدی ۰،۲۲درصدی به ۱۲۸۷ دلار رسیده است.


این هفته جانت یلن، نامزد تصدی پست ریاست بانک مرکزی ایالات متحده طی اظهارات خود در سنای این کشور از حمایت خود از کاهش سطح برنامه خرید اوراق مالی سخن به میان آورد. بسیاری از فعالان بازار با توجه به نوع سخنان یلن به این اعتقاد رسیده اند که بانک مرکزی امریکا تا زمانی که وی بر صندلی ریاست این نهاد ننشسته و تغییر و تحولات اولیه در این نهاد صورت نگرفته باشد، اقدام به کاهش برنامه های تحریک اقتصادی نخواهد کرد و بدین ترتیب کمی از فشار وارده بر بازار طلا کاسته شد.


این درحالی است که به نظر می رسد که تاثیر گزارش بهتر از سطح انتظار اشتغال ایالات متحده که فشار قابل ملاحظه ای را در هفته های گذشته بر بازار طلا وارد کرد، هم اکنون کم رنگ شده و بازار از فاز تاثیرپذیری از این خبر عبور کرده و این امر نیز فعالان بازار را نسبت به روند صعودی قیمت امیدوار ساخته است.

در عین حال حتی اگر بازار طلا در سیر صعودی قیمت نیز قرار گیرد نمی توان به آینده آن چندان امیدوار بود چرا که به نظر می رسد که بانک مرکزی ایالات متحده در آینده نیز برای تحریک بخشیدن به تولید ، نرخ های بهره را در این کشور در سطوح پایین کنونی نگاه داشته و همین امر نیز منجر به اقبال بیش از پیش به اوراق خزانه بلند مدت شده و در نتیجه حمایتی نیز از دلار نیز صورت گرفته که مسلما این امر به نفع بازار طلا نخواهد بود.


ذکر این نکته ضروری است که بر طبق نظرخواهی موسسه کیتکو از ۲۵ تحلیلگر ارشد بازار فلزات قیمتی، ۱۰ تحلیلگر معتقد به رشد قیمت در هفته پیش رو بوده و ۸ نفر از افت قیمت سخن به میان آورده و ۷ کارشناس نیز اعتقاد به ثبات قیمتی این محصول داشته اند.
منبع: دانشجو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین