|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جلد قرآن نفیس نسخ ترکیبی را به موزه آستان قدس رضوی هدیه کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جلد قرآن نفیس نسخ ترکیبی را به موزه آستان قدس رضوی هدیه کردند.

به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، این قرآن نفیس در ماه مبارک رمضان امسال به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هدیه شد که نوع نگارش آن مورد تمجید ایشان قرار گرفت، سپس به دستور معظم له امروز طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی به گنجینه قرآن و نفایس اهدا شد.
تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم کتابت این قرآن را از سوی یک جوان قرآن پژوه نشان از همت بلند، عشق و دلدادگی جوانان متدین ایران اسلامی به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: کتابت این قرآن شریف تابلو و مظهری از عشق و دلدادگی جوانان کشورمان به قرآن کریم و تلاش و همت آنان برای نشر معارف دین بوده که با بهره گیری از رسم الخطی ترکیبی و تذهیب زیبا اثری ماندگار و نو خلق شده است.

کاتب این قرآن نفیس نیز آن را حاصل 13 سال تلاش اعلام و بیان کرد: این نسخه قرآن کریم با بهره گیری و الگوبرداری از دو رسم الخط معروف مرحوم استاد نیریزی و استاد عثمان طه نگاشته شده است.

ذبیح الله اوحدی افزود: جلد این قرآن از چرم، صحافی آن کم نظیر، تذهیب آن طلاکوب و خط آن هنری نو در علوم انسانی و کتابت قرآن است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از بزرگترین واقفان کتابهای خطی و اهداکننده آثار فرهنگی نفیس به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی هستند.

رهبر معظم انقلاب در زمینه اهدا آثار فرهنگی و هنری به موزه آستان قدس نیز پیشتاز بودند و حجم هدایای معظم له به اندازه ای بوده که از سال 1373 گنجینه ای ویژه به منظور نمایش هدایای رهبری در مرکز موزه های آستان قدس ایجاد شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین