|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
با انتشار اسناد 28 صفحه ای از سوی کنگره آمریکا؛
کد خبر: ۱۰۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
نقش «بندر بن سلطان» سفیر پیشین عربستان در حوادث 11 سپتامبر با انتشار اسناد 28 صفحه ای از سوی کنگره آمریکا، فاش شد.
 نقش «بندر بن سلطان» سفیر پیشین عربستان در حوادث 11 سپتامبر با انتشار اسناد 28 صفحه ای از سوی کنگره آمریکا، فاش شد.

براساس اسناد 28 صفحه ای منتشر شده از سوی کنگره آمریکا، «اسامه بثنان» حامی مالی دو تن از هواپیما ربایان در شهر «سن دیگو» کدام مقام عربستانی در حادثه 11 سپتامبر نقش داشت؟جنوب «کالیفرنیا» در تاریخ 14 می 1998به همراه همسر خود مستقیما از « بندر بن سلطان» سفیر پیشین عربستان در آمریکا،مبلغ 15 هزار دلار پول دریافت کرده است.

براساس اسناد 28 صفحه ای منتشر شده شماره تلفنی از شهر « آسپن» در ایالت «کلرادو» محل اسکان «بندر بن سلطان» در دفترچه تلفن « ابوزبیده» یکی از عوامل اصلی القاعده درزمان حمله به برج های دوقلو،که در سال 2002 در پاکستان شناسایی و دستگیر شد، نیزپیدا شده است که نشان از هماهنگی فرد یادشده با« بندر بن سلطان» سفیر پیشین عربستان در آمریکا دارد.

واکنش برخی سیاستمداران آمریکای بویژه در یک سال گذشته این احتمال را بوجود آورده است که صفحات مذکور سرانجام در معرض دید و قضاوت عموم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ' یو اس اس تودی'، درهمین حال سنای آمریکا نیز ماه گذشته برغم تهدید وتو از سوی کاخ سفید با تصویب لایحه ای به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی اجازه داد تا علیه دولت عربستان سعودی اقامه دعوی کنند.

انتشار صفحات محرمانه این گزارش به واکنش های شدیدی از سوی سران ریاض منجر شد تا جایی که تهدید کرده اند در صورت چنین اقدامی با بیرون کشیدن همه دارایی های خود از بازارهای آمریکای به اقتصاد این کشور لطمه خواهند زد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین