|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
جان کری وزیر خارجه آمریکا در اوج بی اعتمادی بین مسکو و واشنگتن بر اثر تداوم سیاست های ضد روسی کاخ سفید و همچنین پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد مسکو شد.
 جان کری وزیر خارجه آمریکا در اوج بی اعتمادی بین مسکو و واشنگتن بر اثر تداوم سیاست های ضد روسی کاخ سفید و همچنین پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد مسکو شد.

در برنامه سفر کری به مسکو که با ورود وی به فرودگاه مسکو آغاز شده است، مجموعه ای گسترده از محورهای مذاکراتی پیش بینی شده، ولی روسیه همزمان اعلام کرده روابط دو کشور با رویکردهای غیردوستانه واشنگتن تخریب شده است.

براساس برنامه اعلام شده، در جریان مذاکرات کری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، مجموعه ای از مسائل مهم منطقه ای و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی بویژه سوریه بررسی خواهد شد.

پس از تصمیم نشست روز شنبه سران 28 کشور عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان مبنی بر استقرار چهار گردان نیروی جدید این پیمان نزدیک خاک و هم مرز روسیه در شرق اروپا و منطقه دریایی بالتیک که با پشتیبانی آمریکا اتخاذ شد، تنش ها بین مسکو و غرب بوِیژه واشنگتن افزایش یافته است.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای پیش از ورود کری به این کشور اعلام کرد: همزمان با برنامه سفر وزیر خارجه آمریکا به مسکو اعلام می کنیم که بر پایه اصل عمل متقابل، به تلاش های واشنگتن برای ضربه زدن به روسیه از جمله در برابر اقدام های خطرناک نظامی پاسخ می دهیم.

این بیانیه افزوده است: روابط مسکو و واشنگتن به دلیل گام های غیر دوستانه آمریکا که از سال 2014 آغاز شده، بشدت آسیب دیده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود نوشت: براساس اصل عمل متقابل، تلاش های واشنگتن برای ضربه زدن به روسیه از جمله با اقدام های خطرناک در عرصه نظامی را پاسخ می دهیم و همزمان به طرف آمریکایی اعلام می کنیم، سیاست ضد روسی مناقشه آفرینی بی فایده و حتی خطرناک می باشد و فقط همکاری های سازنده برپایه برد دو طرفه بدون مداخله خارجی در امور داخلی روسیه موفقیت آمیز است.

اوضاع سوریه، مذاکرات در باره حل بحران اوکراین که زمینه ساز لغو تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد شد،

اوضاع تنش آمیز در منطقه قره باغ، مناقشه در شبه جزیره کره، خاورمیانه و وضعیت افغانستان نیز از دیگر موضوع های مذاکره وزیر خارجه آمریکا با همتای روسی وی و سپس رییس جمهوری روسیه اعلام شده است.

آخرین دیدار وزیر خارجه کری از روسیه ماه مارس گذشته انجام گرفت که در جریان آن با وزیر خارجه و رئیس جمهوری روسیه مذاکره کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین