|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
معاون اول رئیس جمهوری گفت: واقعیت صنعت غیر از واقعیتی است که در کشور درست شده است؛ گاهی اوقات عده ای سعی می کنند فضای مایوس کننده ای در کشور درست کنند که همه صنعت و تولید با مشکل روبه روست.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: واقعیت صنعت غیر از واقعیتی است که در کشور درست شده است؛ گاهی اوقات عده ای سعی می کنند فضای مایوس کننده ای در کشور درست کنند که همه صنعت و تولید با مشکل روبه روست.

اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه بعد از بازدید از شرکت پاکسان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت صنعت بویژه صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: به همین دلیل از واحدهایی که بازدید می کنیم هیچ کدام از قبل برنامه ریزی نشده است که ببینیم وضع آن خوب است و از آن بازدید کنیم.

وی ادامه داد: این واحدها واقعا بیانگر این هستند که وضع تولید و صنعت کشور در برخی از واحدهای تولیدی که ویژگی های خاصی دارند مثلا واحدهایی که امروز بعد از ظهر دیدم از نظر مدیریتی مدیرانی به دردبخور در راس آنها قرار گرفته است و مالکین دلسوزی دارند.

جهانگیری گفت: بعد از شهرک صنعتی عباس آباد و پرند امروز از واحدهای صنعتی وزارت دفاع و همچنین کارخانه داروسازی و شرکت پاکسان که تولید کننده مواد شوینده است بازدید کردیم.

وی ادامه داد: این واحد شوینده که امروز دیدیم متعلق به بانک ملی است. سرمایه گذار آن بانک ملی است. بعضی ها فکر می کنند واحدهایی که متعلق به بانک ها است مشکل دارند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این واحد الان بیش از 900 پرسنل دارد، سه شیفت در حال تولید است، صادرات زیادی دارد، 27درصد محصولاتش به خارج از کشور صادر می شود، سود خوبی به سرمایه گذارش می دهد.

وی افزود: یا همان واحد داروسازی که دیدیم وضع بسیار مطلوبی داشت. ماشین آلات جدیدی ایجاد کرده بود و نیروهای متخصص ارزشمندی داشت.

جهانگیری افزود: این بخش صنعت کشور(صنایع کوچک و متوسط) با سرعت و با نشاط تولید و صادرات می کنند اما بخشی از واحدهای صنعتی مشکل دارند و مشکل آنها به خاطر شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها بوده است؛ اقتصاد کشور با ارز هزار تومان یک دفعه جهش پیدا کرد و به سه هزار تومان رسید و رکودی بر اقتصاد کشور حاکم شده است.

وی اظهار داشت: برخی تصمیم های ناصحیح اتخاذ و اقتصاد با مشکلاتی روبه رو شده و آن واحدها سریعتر از بقیه آسیب دیده اند.

** راه اندازی تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد مهمترین برنامه امسال دولت/ خبرهای خوشی در راه است

جهانگیری ادامه داد: امسال راه اندازی تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد مهمترین برنامه ای است که برای دولت در نظر گرفته شده و به واحدهای تولیدی که قادر به راه اندازی باشند و فقط به خاطر مشکلات مالی و مشکلات دیگری نمی توانند تولیدشان را ادامه دهند و بازار مناسب و نیروی انسانی خوبی دارند حتما کمک خواهیم کرد که راه بیفتند.

وی افزود: دولت مصمم است، وزارت صنایع پای کار ایستاده و نظام بانکی برای کمک آماده است و همه بالاخره دست به دست هم داده اند که این کار انجام شود؛ فکر می کنم خبرهای خوبی از این به بعد راجع به این بخش اعلام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: هفته آینده خودم یک جلسه ای گذاشته ام، کمیته رفع موانع تولید در سطح ملی است؛ با وزیرانی که عضو هستند و مدیران بانک را گفته ایم در آن باشند تا در این جلسه مشترک ، هم پیشرفت کار و موانع را ببینیم در کجا است و درباره آنها تصمیم گیری شود.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان معاون اول رییس جمهوری از محصولات داخلی و ایرانی استفاده می کنید گفت: خیلی از محصولاتی که مصرف می کنم ایرانی است.

وی در خصوص دارو هم گفت: دارو که حتما از داروهای دکتر عبیدی استفاده می کنیم و از شوینده ها هم همه شوینده های داخلی را با افتخار مصرف می کنیم. وقتی می گویند 27درصد از تولیدات را به خارج از کشور صادر می کنند معنایش این است که کیفیت و قیمت محصول واقعا خوب است و باید افتخار کنیم که از محصولات ایرانی استفاده می کنیم.

**هر هفته، یک استان

وی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه هایتان از کارخانه های دیگر هم بازدید دارید؟ گفت: از بعد از ماه رمضان تصمیم بر این شد که هر هفته یک استان برویم؛ در هر استانی هم که می رویم به صورت طبیعی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خواهم داشت و از مسوولان استانی می شنوم که چقدر کار پیش رفته، موانع استان چه بوده که کارهایشان پیش نرفته است. مسوولین و وزرای دیگر هم حتما همراهم هستند و تصمیم گیری خواهیم کرد. احتمالا طرح های مهمی که مردم را خوشحال می کند و تکمیل شده افتتاح خواهند شد.

جهانگیری افزود: فکر می کنم که وضع اقتصاد کشور و تولید دارد به حرکت درمی آید و مسیر خوبی را طی می کند و بقیه باید کمک کنند این فضای مثبت را منفی نکنند و اگر در این فضای مثبت راه را ادامه دهیم، هم در شهریور و هم بعد از آن، گزارش های خوبی خواهیم داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین