|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا یک هفته پس از عید فطر در سراسر جهان ، در ضیافتی به مناسب این عید در واشنگتن اعلام کرد: طبق وعده پیشین دولت، آمریکا در سال جاری پذیرای 10 هزار پناهجوی منتخب سوری خواهد بود.
 «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا یک هفته پس از عید فطر در سراسر جهان ، در ضیافتی به مناسب این عید در واشنگتن اعلام کرد: طبق وعده پیشین دولت، آمریکا در سال جاری پذیرای 10 هزار پناهجوی منتخب سوری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کری سه شنبه شب در جمع تعدادی از مسلمانان آمریکا ،مقام های وزارت خارجه و چهره های سرشناس این کشور توضیح داد: این افراد از میان کمپ های سازمان ملل انتخاب شده اند و سابقه آن ها توسط سازمان امنیتی آمریکا و آژانس های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

جان کری در ادامه صحبت های خود افزود که این میزان، شش برابر سال مالی گذشته است. سال مالی آمریکا از 1 اکتبر ( اوایل ماه مهر ) آغاز و تا 30 سپتامبر بعدی ادامه می یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم شب گذشته ضمن تبریک به مسلمانان، عید فطر را یکی از ایام شادی بخش سال معرفی کرد.

وی ادامه داد که با این حال، شادی این عید در سوگ حمله های تروریستی هفته های گذشته در نقاط مختلف جهان کاهش یافته است.

کری گفت که برخی بر این باورند که مردم غرب در واکنش به حمله های تروریستی به شهر هایی همچون اورلاندو و بروکسل، واکنش بیشتری نسبت به قربانیان در داکا (پایتخت بنگلادش) استانبول یا مدینه نشان میدهند. اگر چنین باوری وجود دارد، این موضوع باید برای همه ناراحت کننده باشد ؛ چرا که جان همه انسان ها، ورای نژاد، مذهب، جنسیت و ملیت آن ها دارای ارزش یکسان است.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : به همین علت است که همه ما، مسلمان، غیرمسلمان، آمریکایی، مرد و زن در سراسر جهان باید برای ساخت جهانی که می خواهیم، محکومیت حمله های تروریستی علیه بی گناهان، تسکین خانواده های قربانیان حوادث و اطمینان از عدم غلبه دکترین نفرت بر پیام درک و آشتی و اعتماد در کنار یکدیگر بایستیم.

در مراسم سه شنبه شب به وقت محلی در واشنگتن، تعدادی از مسلمانان آمریکا، برخی مقام های آمریکا از جمله شریک ظفر نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در جوامع مسلمان و برخی از بازیگران هالیوود حضور داشتند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین