|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
تهران به برجام پاییند بوده است
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
«ریچارد دالتون» رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران ضمن تاکید بر پایبندی تهران به توافق برجام، تاکید کرد: ‘دولت آمریکا باید اقدامات عملی بیشتری در راستای تضمین دهی به بانک های اروپایی و آمریکایی صورت دهد تا آنها با اطمینان بیشتری با ایران تجارت کنند’
 «ریچارد دالتون» رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران ضمن تاکید بر پایبندی تهران به توافق برجام، تاکید کرد: ‘دولت آمریکا باید اقدامات عملی بیشتری در راستای تضمین دهی به بانک های اروپایی و آمریکایی صورت دهد تا آنها با اطمینان بیشتری با ایران تجارت کنند’

ریچارد دالتون که از سال 2002 تا 2006 میلادی سفیر انگلیس در ایران بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان اینکه ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای پایبند بوده است، تصریح کرد واشنگتن باید اقدامات عملی بیشتری در راستای تضمین دهی به بانک های اروپایی و آمریکایی صورت دهد تا آنها با اطمینان خاطر بیشتری با ایران تجارت کنند.

رییس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران در این مصاحبه گفت: بسیاری از شرکت های انگلیسی علاقه مند هستند تا مناسبات شان را با شرکای ایرانی شان گسترش دهند.

وی افزود: در همین رابطه ما تاکنون چند هیات تجاری را با کمک اتاق بازرگانی ایران - انگلیس به ایران فرستاده ایم و امیدواریم که بتوانیم هیات های بیشتری را اعزام کنیم.

این سیاستمدار انگلیسی تصریح کرد: ما همچنین به شدت تلاش می کنیم تا برخی موانع باقی مانده به ویژه نگرانی بانک ها برای همکاری با ایران را مرتفع سازیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی می توان انتظار داشت که مشکلات بانکی موجود برطرف شود، اظهار داشت: برخی از این مشکلات اکنون برطرف شده است. شمار زیادی از بانک های کوچک و متوسط و موسسات مالی و اعتباری اکنون با شرکت های اروپایی که تمایل دارند با ایران تجارت کنند کار می کنند.

دالتون ادامه داد: اما هنوز بازار مالی ظرفیت کافی برای حمایت از تمام شرکت هایی که درصدد گسترش روابط تجاری با ایران بوده و یا به دنبال عقد قراردادهای بزرگ با این کشور هستند را ندارد.

وی اضافه کرد: دولت های اروپایی و آمریکایی بایستی تلاش خود را افزایش داده و به بانک ها اعلام کنند که آنها می توانند در چارچوب تحریم های باقیمانده به صورت قانونی فعالیت کنند. هنوز اقداماتی باقیمانده است تا این پیام روشن به بانک ها فرستاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران گفت: در همین حال بانک ها نیز باید قوانین و فرایندهای خود را مورد تجدید نظر قرار دهند. آنها باید به تضمین های داده شده به شرکت ها به ویژه تضمین های آمریکا، اطمینان کنند.

دالتون تصریح کرد: تاکنون تضمین های بسیار خوبی داده شده است و ما تلاش می کنیم تا این تضمین ها را دنبال کنیم.

وی افزود: ایران نیز تاکنون به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای که در سال گذشته به امضا رسید، کاملا پایبند بوده است.

سفیر پیشین انگلیس در تهران در ادامه اظهار داشت: دولت آمریکا علاقه مند است تا مناسبات تجاری با ایران گسترش پیدا کند.

دالتون تصریح کرد: دولت آمریکا باید اقدامات عملی بیشتری در راستای تضمین دهی به بانک های اروپایی و آمریکا صورت دهد تا آنها با اطمینان بیشتری با ایران تجارت کنند.

23 تیر 1395 نخستین سالروز توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 است که به «برجام» ( برنامه جامع اقدام مشترک ) شهرت یافته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین