|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس و اعضای کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) ملاقات کرد.
 قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس و اعضای کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) ملاقات کرد.

«یونگ» رئیس این هیات در این دیدار ضمن تشریح تاریخچه و اهداف این تشکل، با اشاره به ملاقات‌های سودمند این هیات در تهران اظهار کرد: ما خواستار عضویت این تشکل به عنوان ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل و حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در این زمینه هستیم.

وی افزود: بیش از 10 کشور آسیایی از این ابتکار حمایت کرده‌اند و حمایت ایران نیز برای عضویت ناظر این کنفرانس در مجمع عمومی سبب تقویت هر چه بیشتر این تشکل خواهد شد.

در این دیدار مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه نیز با اشاره به اهمیت آسیا به عنوان مهد فرهنگ و تمدن غنی بشری اظهار کرد: شایسته است از تمام ظرفیت‌های آسیا در جهت همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و ارتباطات مردمی استفاده شود.

وی همچنین به تمرکز هر چه بیشتر (ICAPP) بر دو موضوع مهم از جمله همبستگی و همکاری نزدیک‌تر کشورهای آسیایی در تمام زمینه‌ها و دیگر تلاش و فعالیت در مواجهه با چالش‌های مهمی چون افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

سرمدی افزود: افراط‌گرایی صرفا به این منطقه محدود نمی‌شود و امروزه یک معضل جهانی است و شایسته است آسیا نقش فعال‌تری برای حل این معضل ایفا کند.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی از اهداف (ICAPP) حمایت می‌کند.

براساس این گزارش، حسن غفوری‌فرد از حزب موتلفه اسلامی به عنوان نماینده ایران در کنفرانس احزاب آسیایی نیز در این دیدار حضور داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین