|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: نباید القا کنیم که ورزش «گداخانه» است.
 معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان گفت: نباید القا کنیم که ورزش «گداخانه» است.

امیررضا خادم در جلسه بررسی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‎های ورزشی لرستان اظهار کرد: انتظار دارم در این نشست به یک اتفاق‎نظر و اشتراک برای جذب منابع توسط هیأت‎ها برسیم. پولی که دولت در ورزش هزینه می‎کند به هیچ وجه کفاف این بخش را  نمی‎دهد و اگر هیأت‎ها نتوانند حامی مالی پیدا کنند با مشکل‎های زیادی مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش سال ۹۳ به هر کدام از ۱۳ هزار هیأت ورزشی در کشور ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کرد که این رقم پول قند و چای هیأت‎ها هم نمی‎شود و باید به دنبال جذب حامی مالی و خیران ورزشی بروند و در این راستا تلاش کنند.

خادم تأکید کرد: مدیران اداره‎های ورزش و جوانان، روسای هیأت‎ها، مدیران باشگاه‎ها و ... باید فضا را برای حامیان مالی ایجاد و کمک‎های آنان را رسانه‎ای کنند تا دیگران هم به این کار ترغیب شوند. بعضی وقت‎ها دیده شده کسی که در ورزش هزینه کرده بدنام شده و این خیلی بد است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید القا کنیم که عرصه ورزش، «گداخانه» است، افزود: فضای ورزش به گونه‎ای است که دیگران می‎توانند در آن بذر بکارند و باید به جذب منابع هیأت‎ها اعلام شود تا حامیان مالی بیشتر به این کار ترغیب شوند.

وی با یادآوری اینکه بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که از این مقدار حقوق پرسنل در سراسر کشور و بخشی هم به فدراسیون‎ها پرداخت شده، ادامه داد: اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم چیزی از این پول برای هیأت‎ها نمی‎ماند و نباید به کمک اداره کل دلخوش کنیم.

خادم در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۹۳ از ماده ۸۸ فقط ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته‎ایم و این مبلغ در سال قبل به ۴۵ میلیارد افزایش یافته است. وزارت ورزش در بخش درآمدهای اختصاصی کمتر آمار را بین وزارت‎ها دارد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: طرح نظام باشگاه‎داری را در وزارت شروع کرده‎ایم که تدوین و قانون‎گذاری آن سه چهار سال زمان می‎برد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین