|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تبصره 22 لایحه اصلاحی قانون بودجه گفت: سال گذشته پس از انجام توافق برجام بخشی از دارایی های کشور به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار که در آمریکا بلوکه شده بود، آزاد شد و این پول دریافت و ریال آن در سال گذشته استفاده شد.
سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تبصره 22 لایحه اصلاحی قانون بودجه گفت: سال گذشته پس از انجام توافق برجام بخشی از دارایی های کشور به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار که در آمریکا بلوکه شده بود، آزاد شد و این پول دریافت و ریال آن در سال گذشته استفاده شد.

به گزارش خانه ملت، محمد باقر نوبخت پس از حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان در زمان تکمیل لایحه بودجه تصور کردند که منابع تعریف شده سال گذشته مصرف نشده است، افزود: عینا همان میزان در بودجه امسال آورده شده و بودجه دفاعی را به میزان 5 هزار و 100 میلیارد تومان بر اساس مبانی و منابعی که سال گذشته در بودجه آمد و مورد استفاده قرار گرفته بالا برده اند.

**دولت از هر گونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور، حمایت و دفاع می کند

وی ادامه داد: نباید عددی واهی را به نیروهای مسلح حواله کرد و برای تقویت بنیه دفاعی باید بودجه باشد و اصلاحیه دولت این است که این پول در سال گذشته استفاده شده و اکنون پولی وجود ندارد، اگر منبعی وجود داشته باشد، در جهت تقویت بنیه دفاعی هر مقدار معقولی پرداخت می شود.

نوبخت با اشاره به دکترین دفاعی کشور اظهار کرد: شرایط داخلی باید به گونه ای سامان یابد که اثر بازدارندگی داشته باشد و دشمنان جمهوری اسلامی طمع نکنند، دولت همیشه از تقویت بنیه دفاعی به ویژه در شرایط نا امن منطقه حمایت می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه امنیت کشور نتیجه تقویت بنیه دفاعی و تیزهوشی نیروهای امنیتی و اطلاعی است، تصریح کرد:در اصلاح بودجه رقم بودجه دفاعی واقع بینانه دیده شده و دولت از هر گونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور، حمایت و دفاع می کند.

وی همچنین اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون تخصصی لوایح مربوط به قوانین بودجه است و با توجه به اینکه دولت دو تبصره به قانون بودجه را در خصوص اصلاح نظام بانکی تقدیم مجلس کرد، پس از تصویب فوریت در صحن علنی امروز کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کلیات و جزییات آن را آغاز کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی که نماینده رسمی دولت در لوایح برنامه و بودجه است، باید در این جلسه حضور پیدا می کرد و سوالات نمایندگان را پاسخ می داد، همچنین نمایندگانی از بانک مرکزی به دلیل مرتبط بودن موضوع با این بانک در این جلسه حضور پیدا کردند، و ان شاءالله یکشنبه هفته آینده بحث ادامه پیدا می کند.

نوبخت با بیان اینکه تببین چگونگی اجرای تبصره 35 و تفاوتی که این تبصره با مصوبه خرداد سال 92 مجمع عمومی بانک مرکزی دارد در جلسه تشریح شد، ادامه داد: نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تفاوت آنچه که در تبصره 35 وجود دارد و هشت مورد مجمع عمومی بانک مرکزی را دریافت کردند، و با همکاری و عقل جمعی که بین قوه مقننه و مجریه وجود دارد، قوانین لازم جهت رونق بخشی به اقتصاد و افزایش سطح اشتغال تصویب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین