|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
اینکه در این اجلاس ما بتوانیم به یک نتیجه کاملی برسیم و نکات باقیمانده را حل کنیم قدری خوش بینانه استباید از این فرصت استفاده کنیم و بررسی های بیشتر صورت گیردتا اینکه به امید خدا در اجلاس سران آینده کار بیشتر پیش برود و به نتیجه نزدیک تر شویم
وزیر امور حارجه کشورمان در بد ورود به آستانه گفت:درباره رژیم حقوقی دریای خزر بحثهای خوبی انجام شد ولی هنوز اشکالاتی وجود دارد که نیاز است بحثهای بیشتری صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمد جواد ظریف در بدو ورود به آستانه پایتخت قزاقستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اهداف نشست قزاقستان  گفت: اجلاس وزرای خارجه کشورهای دریای خزر برگزار خواهد شد. ما چندین اجلاس سران و وزرای خارجه داشته ایم که بحثهای خوبی در آن انجام شد ولی هنوز اشکالاتی وجود دارد که نیاز هست بحثهای بیشتری صورت گیرد.

اینکه در این اجلاس ما بتوانیم به یک نتیجه کاملی برسیم و نکات باقیمانده را حل کنیم قدری خوش بینانه استباید از این فرصت استفاده کنیم و بررسی های بیشتر صورت گیردتا اینکه به امید خدا در اجلاس سران آینده کار بیشتر پیش برود و به نتیجه نزدیک تر شویم

ظریف درادامه این گفتگو تاکیذ کرد: موارد اختلاف خیلی کم شده است ولی هنوز موضوعاتی است که نیازمند گفتگو است و کار بیشتر استالبته تحولات خوبی هم اتفاق افتاده است. همکاری خوبی با کشورهای حوزه دریای خزر در حوزه محیط زیست و نگهداری از منابع شیلات و آبزیان دریای خزر صورت گرفته است .

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که در خیلی از موارد در دریای خزر اتفاق نظر وجود دارد از جمله اینکه دریای خزر باید دریای صلح و دوستی باشد و حضور بیگانگان در آن نباشد. و دریایی باشد برای کشورهای ساحلی، این احلاس همچنین فرصتی فراهم می کتد تا با کشورهای ساحلی به صورت رسمی یا سرپایی صورت گیرد.

ظریف در واکنش به سوال خبرنگاران درباره نشست پاریس نیز اظهار کرد: حضور گروهک منافقین در فرانسه سالهاست که شروع شده است.این بازی سیاسی که سالانه برگزار می کنند برای اولین بار نیست که شکل گرفته بلکه همه ساله با تعدادی از افراد تقریبا با شناسنامه کاملا روشن سیاسی معیوب از کشورهای مختلف حضور پیدا می کنند و سخنرانی می کنند. افرادی مثل اولسون یا نیوت گینگریچ سالهاست که حضور پیدا می کنند از تروریست ها حمایت می کنند. اتفاق جدیدی است و سیاستهاشون همیشه همین بوده است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد که متاسفانه حضور فردی که هم تولید کننده القاعده و هم طالبان بوده و هم نقش بسیار ننگینی در سابقه رژیم سعودی در منطقه داشته حضورش در این اجلاس منافقین قدری خبر ساز شده که آن هم ننشان دهنده بی کفایتی و بی درایتی این گونه افرد است که مثل صدام آینده خود را با تروریست ها گره زدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین