|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
اعدادی که در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا معنی خاصی دارند انتخاب‌شده‌اند و در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها پرداخته خواهد شد.
پس از اتمام مسابقات یورو 2016 رکوردها و اعدادی بودند که جابجا شدند و معنی گرفتند.

 اعدادی که در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا معنی خاصی دارند انتخاب‌شده‌اند و در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها پرداخته خواهد شد.

0 – فینال روز یکشنبه بین پرتغال و فرانسه اولین فینالی بود که در 90 دقیقه قانونی بازی گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

4- «آرون رمزی» و «ادین هازارد »با 4 پاس گل جایزه عنوان آقای پاس گلی را به‌صورت مشترک تصاحب کردند.

6- «آنتونیو گریزمان» با 6 گل زده در این دور از رقابت‌ها نام خودش را به‌عنوان اولین بازیکنی ثبت کرد که توانسته است در یک دور از مسابقات 6 گل را وارد دروازه کند. رکورد او پس از رکورد پلاتینی در سال 1984 قرار دارد.

9- رونالدو با گل زنی مقابل ولز توانست به تعداد 9 گل زده در رقابت‌های یورو برسد و در کنار پلاتینی به‌عنوان آقای گل مشترک این رقابت‌ها قرار بگیرد. او همچنین با گل زنی مقابل مجارستان توانست اولین بازیکنی باشد که توانسته است در 4 جام ملت‌های اروپای متفاوت موفق به گل زنی شود.

18 سال و 328 روز- رناتو سانچز پرتغالی عنوان جوان‌ترین بازیکنی که در فینال جام ملت‌های اروپا بازی کرده است را به خود اختصاص داد. این عنوان پیش‌ازاین با 19 سال و 150 روز در فینال یورو 2004 در دستان رونالدو بود.

21- بازهم رونالدو، او یک رکورد دیگر در یورو 2016 از خود بجا گذاشت و توانست رکورد 21 بازی در جام ملت‌های اروپا را از آن خود کند.

27- «هانس هالدرسون» توانست 27 بار ناجی دروازه تیمش باشد. دروازه‌بان ایسلند با میانگین بیشتر از 5 بار نجات دروازه در هر بازی بالاتر از سایر رقیبان خود قرار گرفت.

32/8- سریع‌ترین بازیکن یورو 2016 «کینزلی کومان» بود مهاجم تیم فرانسه که توانست با سرعت 32/8 کیلومتر بر ساعت رقیب خود «یانیک کاراسکوی» بلژیکی با رکورد 32/3 کیلومتر بر ساعت را پشت سر بگذارد.

40 سال و 86 روز- گابور کرالی توانست به 40 ساله‌ها امیدی تازه بدهد. این دروازه‌بان کهنه‌کار مجارستانی توانست رکورد مسن‌ترین بازیکنی که توانسته در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا بازی کند را از آن خود کند. مرد پیژامه‌ای مجارستانی در مرحله حذفی با شکست تیمش مقابل بلژیک از ادامه مسابقات بازماند.

41- پیروزی پرتغال در بازی فینال مقابل فرانسه اولین پیروزی این تیم پس از 41 سال مقابل تیم ملی فرانسه بوده است. آخرین پیروزی این تیم به پیروزی 2 بر صفری که با گلزنی «ننی »و «مارینهو» در پارک دی پرینسس برای این تیم به‌دست‌آمده است بازمی‌گردد.

56- شکست فرانسه در فینال این رقابت‌ها اولین شکست خروس‌ها پس از 56 سال در یک تورنمنت بزرگ بود که میزبانی آن را خودشان به عهده داشته‌اند. شکست قبلی آنها به بازی رده‌بندی 1960 بازمی‌گردد که با دو گل مغلوب چک‌اسلواکی شدند.

67/66- فقط دوسوم پنالتی‌هایی که در طول زمان قانونی بازی‌ها به تیم‌ها تعلق‌گرفته است وارد دروازه شده است. از 12 پنالتی 8 عدد به گل تبدیل شده است و تعداد 4 پنالتی توسط «رونالدو»، «راموس»، «الکساندر دراگوویچ» و «اوزیل» وارد دروازه نشده است. پس از یورو 1972 که میانگین پنالتی‌های گل شده یک به دو بوده است (50 درصد)، یورو 2016 از این بابت بدترین عملکرد پنالتی‌زن‌ها را داشته است (66/67 درصد).

100- «روبرت لواندوفسکی» توانست بعد از گذشت 100 ثانیه از شروع بازی لهستان – پرتغال در یک‌چهارم نهایی توپ را وارد دروازه تیم پرتغال کند. این گل بعد از گل «دیمیتری کریچنکوس» برای روسیه مقابل یونان که در بازی‌های یورو 2004 در ثانیه 67 بازی به ثمر رسید، دومین گل سریع تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا لقب گرفت.

108- مجموع گل‌های یورو 2016 که در 51 بازی وارد دروازه‌ها شده است با میانگین 2/12 گل در هر بازی و یک گل به ازای هر 44 دقیقه، پس از رکورد 2/45 گل در هر بازی که در یورو 2012 ثبت‌شده است قرار گرفت.

600- گل «نانی» در بازی مقابل ایسلند به‌اندازه کافی نتوانست به پرتغال کمک کند که بتواند بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد؛ اما او توانست زننده ششصدمین گل تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا باشد.

720- مجموع زمان بازی‌های تیم پرتغال در این رقابت‌ها شامل وقت‌های اضافه، 720 دقیقه بود. این رکورد در بین تمام کشورها و تمام تورنمنت‌های بزرگ جهان بیشترین زمان ممکن بوده است. «روی پاتریسیو » پرتغالی در تمام این مدت در زمین حضور داشته است و «نانی» هم وطن وی 706 دقیقه در زمین حضور داشته است.

2427303- تعداد تمام تماشاگران این دوره از رقابت‌ها است که میانگین تماشاگران هر بازی به‌صورت جداگانه 47594 نفر است. این رکورد پس از تورنمنت 1988 که با هشت تیم برگزار شد بالاترین رکورد موجود است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین