کد خبر: ۱۰۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
«زنده یا مرده‌اش ٦٨ ‌ساله است، سرکرده منافقین همراه اعضای گروهک و اندیشه‌شان سال‌هاست مرده‌اند، «مسعود رجوی» ٣٧ سال پیش، همان زمانی که وارد سالن بزرگ دانشگاه صنعتی شریف می‌شد.
ترکی الفیصل مقام ارشد سابق امنیتی عربستان سعودی روز شنبه 19 تیر در همایش سالانه منافقین در پاریس، از عبارت «مرحوم مسعود رجوی» استفاده کرد و به این ترتیب، نام سرکرده گروهک تروریستی منافقین را در رسانه‌ها پربسامد کرد؛ البته این بار به واسطه مرگش!

 واکنش روزنامه «شرق» به این خبر، درج کاریکاتوری به عنوان عکس یک شماره امروز این روزنامه و انتشار گزارشی درباره مسعود رجوی بود.

در این گزارش آمده است: «زنده یا مرده‌اش ٦٨ ‌ساله است، سرکرده منافقین همراه اعضای گروهک و اندیشه‌شان سال‌هاست مرده‌اند، «مسعود رجوی» ٣٧ سال پیش، همان زمانی که وارد سالن بزرگ دانشگاه صنعتی شریف می‌شد تا جهان را برای شنوندگانش «تبیین» کند، همان زمان که با پوشه‌ای زیر بغل و در میان صدای تشویق حاضران و فریاد‌های زنده‌باد روی صندلی سخنران می‌نشست، مرده بود. ٣٠ خرداد ٦٠ با اعلام جنگ مسلحانه علیه جمهوری اسلامی و آغاز ترور مسئولان کشور و مردم بی‌گناه، آخرین میخ را به تابوت خود کوبید و چند ماه بعد از ایران فرار كرد و به فرانسه رفت. چند سال بعد با اخراج از فرانسه همراه تعدادی از اعضاي گروهکش در ١٧ خرداد ١٣٦٥ وارد بغداد شد؛ بعد از استقرار در عراق و کسب حمايت همه‌جانبه از سوي صدام، رسما دوشادوش ارتش متجاوز به وطن خود قرار گرفت. از اين تاريخ به بعد رجوي و گروهش به‌طور كامل در اختيار دستگاه اطلاعاتي عراق قرار گرفتند و با همکاری با دشمنی که در مرزهای غرب و جنوب علیه مردم ایران می‌جنگید، خود را در اعماق ذهن مردم ایران دفن کردند. اواخر سال ٥٨ و اوایل ٥٩ رجوی ٣١‌ساله به دانشگاه صنعتی شریف می‌رفت تا جهان را از نگاه خود برای هواداران تبیین کند، جهانی که او در این کلاس‌ها ساخت، مختص انسان‌هایی مرده بود؛ انسان‌هایی که فردیت و انسانیت خود را فدای گروهک و حزب و به قول رجوی اجتماع می‌کردند. ایدئولوژی فردستیزانه مجاهدین خلق در گذر سال‌ها، بیش از همه به خود آنها ضربه زد، ایدئولوژی‌ای که انسان‌ها و جان آنها را در راه هدف، هیچ می‌انگاشت، انسان‌ها مهره‌هایی برای پیشبرد ماشین عظیم تاریخی بودند که رهبر حزب برای آینده آن نقشه کشیده بود. اكنون رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان اطلاعیه مرگ این مردِ مرده را منتشر کرده است.»

البته این سخنرانی الفیصل، تنها از جهت مرحوم خواندن رجوی حائز اهمیت نبود بلکه بازی عربستان سعودی با جنازه‌ای به نام منافقین، وجه بارز این نشست به شمار می‌آمد. در همین راستا، روزنامه «اعتماد» با تیتر «شرط‌بندی عربستان بر اسب مرده» نوشت: «زخم‌هاي عربستان سعودي سرباز كرده است و رياض براي درمان اين درد، مفري جز پرونده‌سازي‌هاي جديد براي ايران نمي‌يابد. عصبانيت از توافق هسته‌اي، خشم از آخرين وضعيت پرونده‌هاي سوريه و عراق، شكست مفتضحانه در يمن، ناتواني در پاسخگويي به اتهام‌هايي مانند كودك‌كشي در يمن، برهم خوردن توازن منطقه‌اي به نفع ايران، بازگشت سياسي - اقتصادي كشورهاي غربي به ايران، رفت و آمدهاي بي‌شمار به تهران و از تهران به پايتخت‌هاي متفاوت، همه و همه بهانه‌هاي خوبي براي انتخاب مهمان جديد قومي است كه مي‌گويند به ايران آزاد مي‌انديشند اما سال‌هاست يا كنار سفره صدام حسين مي‌نشينند يا براي دشمنان ايران سفره پهن مي‌كنند. تركي الفيصل، مردي كه روزگاري در سازمان اطلاعات كشورش كرسي رياست را به خود اختصاص داده بود در يك اشتباه محاسباتي مهمان جماعتي شد كه سال‌ها قبل وزارت خارجه عربستان عنوان «منفورترين‌ها در ايران» را به آنها داده بود. در سندي كه تاريخ آن به سال ٢٠١٢ بازمي‌گردد و در افشاگري‌هاي ويكي ليكس پرده از آن برداشته شد، استخبارات عربستان از منافقين با عنوان گروهي كه هيچ‌كس در ايران آن را قبول ندارد، ياد كرده بود. اين سند نشان مي‌دهد كه رياض از جنس نفرت مردم ايران از رجوي و منافقين آگاهي داشته است. از ٢٠١٢ تا به امروز تمام سياست‌هاي رياض در برابر ايران هرچند شايد در سال‌هاي تحريم موفقيت‌هاي موضعي و موقتي داشته اما در بلندمدت به بن بست خورده است و چه راهي براي اسير در دالان اشتباهات استراتژيك خود باقي مي‌ماند جز دست استمداد دراز كردن در برابر هركسي كه دشمنِ دشمن فرضي توست؟»

روزنامه «وطن امروز» نیز با تیتر یک «آرایش ترور در پاریس» به سخنرانی الفیصل پرداخت. البته این روزنامه منتقد دولت، طبق معمول نوک پیکان انتقاد خود را  به سمت وزارت خارجه خودمان گرفت و نوشت: «ماجرای سکوت و انفعال دولت و وزارت امور خارجه ایران در مقابل آل‌سعود به یک معما برای مردم ایران تبدیل شده است! در همین ماجرای نشست منافقین و حضور آل‌سعود در این نشست نیز انفعال وزارت خارجه بسیار محسوس بوده است!»

از سوی دیگر، روزنامه «جوان» نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گزارشی با تیتر «سعودی در مسیر صدام» نوشت: «تا چندي پيش مي‌شد تاريك‌ترين نقطه كارنامه سياه منافقين را اتحاد اين گروهك تروريستي با صدام در دوران جنگ خواند ‏اما اين گروه حالا زير چتر حمايت كاملاً آشكار امريكا در مسير عملگي خاندان آل‏‌سعود قرار گرفته است تا به اشتباهي بزرگ‌تر با ‏عواقبي خطرناك‌تر، هم براي خود و هم براي حاميان جديد آن دست بزند. سياستمداران سعودي و امريكايي هم با شركت در ميتينگ ‏اخير اين گروه معاند تروريست نه تنها عمق بغض خود نسبت به مردم ايران را دوباره رونمايي كردند، بلكه نشان دادند كه دچار ‏توهمات مانند ديكتاتور سابق عراق هستند. درمانده در سوريه و عراق، اتحاد تكفيري - امريكايي اميد به منافقين ورشكسته‌اي ‏بسته‏‌اند كه شايد در داخل ايران توطئه‌اي جديد رقم بزنند.»

اما «باشگاه خبرنگاران» به سراغ یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین رفت. این عضو سابق منافقین درباره اظهارات الفیصل گفت: «چند احتمال برای مرگ مسعود رجوی وجود دارد. اول اینکه او اشتباه لفظی کرده باشد. دوم اینکه او از مرگ مسعود رجوی به عنوان رئیس اطلاعات سابق عربستان اطلاع داشته و گاف داده است. سوم اینکه مسعود رجوی مرده است و می‌خواهند به این طریق شرایط را برای اعلام مرگ او آماده کنند. چهارم اینکه یک شگرد تبلیغاتی برای مطرح کردن مسعود رجوی باشد که فراموش نشود چون الان به شدت مطرح شده است. از آنجا که خود سازمان (گروهک تروریستی منافقین) در این خصوص سکوت کرده است حالت چهارم کاملا محتمل است. این گروهک همه را در ابهام باقی خواهد گذاشت تا همچنان مسعود رجوی مطرح باشد. واقعیت این است که مسعود رجوی عملا از صحنه حذف شده است و حضوری ندارد و این گروهک تروریستی به شدت نیازمند حضور او حتی به صورت یک اسم است.»

سایت «فرادید» نیز به بهانه سخنرانی اخیر الفیصل، به خود مسعود رجوی و ماجرای ازدواجش با «مریم» پرداخت و با نگاهی تاریخی نوشت: «مسعود رجوی که پس از کشته شدن موسی خیابانی، مهره اصلی منافقین در بهمن 1360 به عنوان رهبر این گروه تروریستی معرفی شده بود سال‌ها بود در انظار ظاهر نشده و بسیاری منابع خبر از مرگ او داده بودند. با این حال پس از آنکه روز گذشته "ترکی الفیصل"در حضور "مریم رجوی" همسر و جانشین مسعود رجوی از او با عنوان "همسر مرحوم" یاد کرد، رسانه‌ها این عبارت را به عنوان تایید رسمی مرگ رهبر این گروهک دانستند؛ اگرچه ساعتی پس از افشای مرگ رجوی رسانه‌های وابسته به منافقین سعی در تکذیب این خبر داشتند.

اما ازدواج «مریم قجر» یا همان مریم رجوی و مسعود رجوی یکی از بحث برانگیزترین اقدامات رهبر گروهک منافقین بود که در سال 1364 و اندک زمانی پس از جدایی مریم قجر از همسر سابقش رخ داد. مسعود رجوی نیز پیش‌تر دو بار ازدواج کرده بود؛ بار اول با اشرف ربیعی که در درگیری‌های یکی از خانه‌های تیمی منافقین با سپاه پاسداران کشته شده بود و بار دوم که با فیروزه بنی‌صدر دختر ابوالحسن بنی‌صدر ازدواج کرده و به دلیل اختلاف با بنی‌صدر به طلاق منجر شده بود.

ازدواج مریم قجر که همسر «مسعود ابریشمچی» از دوستان رجوی و اعضای اصلی گروهک بود، از سوی تشکیلات منافقین به «انقلاب ایدئولوژیک» تعبیر شد تا ابعاد سوال برانگیز آن تحت الشعاع قرار گیرد. گفته می‌شود مریم قجر در آن زمان از مسعود ابریشمچی صاحب یک فرزند سه ساله بود و به گفته مینا ربیعی خواهر اشرف ربیعی این دو تا قبل از آن از زندگی موفق خود بر پایه علاقه مشترک سخن گفته بودند و احتمالا به اجبار اعضای گروهک مجبور به جدایی شده‌اند. همچنین عدم رعایت زمان شرعی بین طلاق مریم قجر با همسر سابق و ازدواج با مسعود رجوی یکی دیگر از موارد سوال‌برانگیز این ازدواج بود. مراسم ازدواج رسمی این دو در 29 خرداد 1364 در دفتر جبهه سیاسی سازمان منافقین موسوم به شورای ملی مقاومت در «اُوِر سور اواز» شهری در 27 کیلومتری شمال غربی پاریس با حضور سران این گروهک برگزار شد و از آن پس نیز نام مریم قجر به نام مریم رجوی تغییر یافت.



چندی پس از این مراسم بود که دولت فرانسه حکم به اخراج رجوی از فرانسه داد و وی مجبور شد همراه با شماری از اعضای منافقین مقیم فرانسه عازم عراق شود. وی به هنگام ورود به عراق مورد استقبال رسمی معاون رئیس‌جمهور وقت عراق قرار گرفت و در آنجا پایگاهی نظامی برای اقدام علیه کشور تشکیل داد.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین