|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
آمریکا کارکنان غیرضروری خود در سفارت سودان جنوبی را به دنبال تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در پایتخت این کشور که به کشته شدن چندین نفر از جمله حافظ صلح چینی سازمان ملل، خارج کرد.
همزمان با افزایش درگیری‌ها در سودان جنوبی و کشته شدن یک صلح‌بان چینی سازمان ملل در این کشور، آمریکا سفارت خود در «جوبا» را تخلیه کرد.

آمریکا کارکنان غیرضروری خود در سفارت سودان جنوبی را به دنبال  تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در پایتخت این کشور که به کشته شدن چندین نفر از جمله حافظ صلح چینی سازمان ملل، خارج کرد.

شبکه «سی ان ان» گزارش کرد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که اوضاع امنیتی در «جوبا» پایتخت سودان جنوبی در روز یکشنبه (دیروز) با شدید شدن درگیری‌ها میان نیروهای دولت و مخالفان به حالت هشدار رسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه‌ای که روز یکشنبه پشت درهای بسته برگزار شد، در خصوص حمله به غیرنظامیان و مجموعه‌های سازمان ملل در سودان جنوبی ابراز «خشم و شگفت‌زدگی» کرد. همچنین شورای امنیت در خصوص جرائم جنگی در این کشور هشدار داد.

شورای امنیت همچنین از مقامات این کشور خواست تا کنترل بیشتری روی نیروهای این کشور اعمال کنند و از گسترش خشونت‌ها جلوگیری کرده و همچنین خود را به اجرای مفاد آتش‌بس و توافق صلح متعهد کنند.

بنا بر این گزارش، درگیری‌ها در این منطقه از روز پنج‌شنبه گذشته آغاز شد و روز شنبه، درست در محوطه بیرون ساختمان سازمان ملل تبادل آتش صورت گرفته است.

سفیر ژاپن در سازمان ملل کشته شدن یک صلح‌بان چینی را در این درگیری‌ها تأیید کرده است. علاوه براین یک صلح‌بان چینی دیگر و یک افسر از روآندا نیز به شدت زخمی شده‌اند.

علاوه بر اینها، روز پنج‌شنبه یک خودروی سفارت آمریکا نیز هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین