|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
هانی حسین، حقوقدان و نامزد انتخابات پارلمانی کویت نیز در یک مطلب طنز گونه و استهزا آمیز می نویسد: به ملت ایران تبریک می گویم زیرا سعودی پس از آزاد کردن ملت سوریه، عراق و یمن در صدد آزاد کردن ملت ایران است!!
  درشرایطی که ترکی الفیصل، رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان با حضور وسخنرانی درنشست منافقین حمایت علنی کشور خود را از این سازمان تروریستی اعلام کرد، بسیاری ازنخبگان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه وشخصیت های سیاسی کویت به انتقاد شدید ازاین اقدام وسیاست های شکست خورده عربستان پرداختند.

 دکتر یاسر الصالح، ازاساتید دانشگاه های کویت اظهارداشت ازنظر عقلانی وتا جائیکه مردم ایران را می شناسم گمان نمی کنم که حضور شاهزاده ترکی الفیصل در اجلاس سالانه سازمان منافقین به نفع آنها تمام شده باشد؛ بلکه مردم ایران واکنش منفی نسبت به این حضور دارند و کافی است که عکس این دو نفر (مریم رجوی و ترکی الفیصل) را در خیابان های تهران نصب کنید تا شاهد نفرت و انزجار مردم از این افراد باشید.

در همین راستا دکتر عبدالحمید دشتی از نمایندگان پارلمان کویت و عضو مجلس حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به این رخداد در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در پی حمایت عربستان از تشکل های مسلح ایرانی آیا می توانید نسبت به حمایت ایران از گروه های مسلح مخالف رژیم ریاض اعتراض کنید؟؛ متعجبم چطور ملتی (عربستان) که خود آزادی و انتخابات دموکراتیک ندارند آنرا برای دیگران می خواهد.

از سویی دیگر دکتر ناصر العبدلی، رییس موسسه مطالعات و توسعه خلیج فارس نیز در توییتر خود اظهارداشت: به کشوری که حامی مالی و تامین کننده هزینه های کنفرانس مخالفان دولت ایران هستند توصیه می کنم که ابتدا با مخالفان دولت خودتان به گفت وگو و تفاهم بنشینید و پول خود را به هدر ندهید.

وی در ادامه با طرح پرسش هایی افزود: 'اوباما صریحا شما را نصیحت کرد که مشکل شما با ایران نیست بلکه با ملت خودتان می باشد' و 'آیا این اقدام شما بمثابه دخالت در مسائل کشورهای دیگر نیست؟ ، مگر الجبیر، وزیر خارجه شما نگفت که ایران نباید در مسائل کشورهای دیگر دخالت کند؟ آیا برای شما حلال و برای ایران حرام است؟'.

هانی حسین، حقوقدان و نامزد انتخابات پارلمانی کویت نیز در یک مطلب طنز گونه و استهزا آمیز می نویسد: به ملت ایران تبریک می گویم زیرا سعودی پس از آزاد کردن ملت سوریه، عراق و یمن در صدد آزاد کردن ملت ایران است!!

سعودی که قول داده بود حداکثر طی 2 هفته یمن را آزاد کند امروز پس از گذشت ماه ها وهفته ها هنوز درحسرت موفقیت و پیروزی به سر می برد؛ جای سوال است که چرا عربستان در هر کشوری فقط با گروه های تروریستی مثل جیش النصره درسوریه، القاعده دریمن وسازمان منافقین درایران همکاری می کند.

دکتر عصام الکاظمی هم واکنش کوتاه ومهمی به این رخداد داشته وتصریح کرد: سعودی از ریاست مریم رجوی حمایت می کند و این در حالی است که یک زن در عربستان حتی اجازه رانندگی ندارد!.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین