|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
درخصوص روند پیگیری این موضوع در قوه مجریه و نیز اقداماتی که در ادامه باید پیش گرفته شود، با چند تن از نمایندگان مجلس به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید:
نمایندگان مجلس ضمن تقدیر از وزیر اقتصاد به خاطر برخورد عملی با مدیران متخلف خواستار برخورد عملی وزارتخانه های بهداشت، رفاه، نفت و صنعت با مدیران متخلف شدند.

 در چند هفته گذشته و با اوج گیری پدیده انتشار فیش های حقوقی نامتعارف مدیران دولتی، شاهد صدور بیانیه هایی از سوی مقامات دولتی بودیم از رئیس جمهور گرفته تا معاون اول وی و برخی دیگر از مدیران ارشد که تقریبا همگی از عزم دولت برای برخورد با دریافت کنندگان چنین حقوق هایی و نیز بستن منافذ قانونی دریافت آن حکایت می کرد. اما در مقام عمل تاکنون اقدام گسترده و قابل توجهی صورت نگرفته و تنها ۳-۴ مدیرعامل بانک عزل شده و یکی یا دو مدیر دولتی هم استعفا داده اند. اگرچه هنوز قضاوت در باره اقدامات دولت در اینباره زود است و زمان اگرچه اندک اما باقی است.

درخصوص روند پیگیری این موضوع در قوه مجریه و نیز اقداماتی که در ادامه باید پیش گرفته شود، با چند تن از نمایندگان مجلس به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید:

احمد محمدی انارکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی حقوق مدیران از وزرای نفت، صنعت، نیرو، بهداشت و رفاه گفت:باید حقوق‌های نجومی در این وزارتخانه‌ها برخورد عملی کنند و طبق قانون با خاطیان برخورد شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس تاکید کرد: باید علل چنین قانون‌گریزی‌هایی ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود تا خلاءهای قانونی اصلاح گردد.

بهرام نیا: مدیران متخلف قبل از ورود نهاد های نظارتی پالایش شوند

حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند نیز در این خصوص گفت: مقام معظم رهبری به همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها تکلیف کردند که با مدیران متخلف دارای حقوق‌های نجومی برخورد شود. باید دریافتی این افراد به بیت‌المال بازگردد.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه حجت بر همه وزرا و رؤسا تمام است، گفت: هر کس در بررسی و برخورد با این تخلف کوتاهی کند، هم از نظر شرعی و هم از نظر عُرفی مسئول است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: وزارت اقتصاد با مدیران متخلف بانک‌ها و بیمه‌ها برخورد کرد. سایر وزارتخانه‌ها نیز اگر هر چه سریعتر  برخورد نکنند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

عضو کمیته بررسی قراردادهای نفتی و حقوق‌های نجومی در وزارت نفت و نیرو گفت: از طرفی کمیسیون نیز تعدادی از نمایندگان از جمله بنده مأمور شدیم تا قراردادهای جدید نفتی و حقوق‌های نجومی در وزارتخانه‌های نفت و نیرو را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیز قبل از اینکه اقدام عملی از سوی نهادهای نظارتی صورت گیرد، باید دست به پالایش درونی بزنند.

کریمی: وزارتخانه های نفت، نیرو، صنعت، رفاه و بهداشت نتایج برخورد با مدیران متخلف را به مردم گزارش دهند

علی اکبر کریمی نماینده اراک نیز در خصوص گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و مجلس، انتظار داریم مسئولان اجرایی که این تخلفات در حوزه مدیریتی آنها اتفاق افتاده است، قاطعانه با تخلفات برخورد کرده و نتایج آن را به ملت ایران گزارش دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از وزیر اقتصاد به خاطر برکناری مدیران متخلف بانکی و بیمه‌ای، خواستار بررسی هر چه سریعتر تخلفات این افراد شد و گفت: عمده فیش‌های نجومی در شرکت‌های دولتی وابسته به وزارتخانه‌های نفت، صنایع، رفاه و بهداشت اتفاق افتاده بود و انتظار می‌رود وزرای مربوطه اقدامات مورد نظر را انجام داده و نتایج را اعلام کنند.

فرهنگی: وزرا ملاحظه کاری ها را برای برخورد با حقوق های نجومی کنار بگذارند

محمدحسین فرهنگی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: اقدام وزیر اقتصاد در برخورد با متخلفان فیش‌های نجومی سریعتر از وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه، نفت، نیرو و صنعت بوده است و انتظار می‌رود این وزارتخانه‌ها نیز هر چه سریعتر با متخلفان برخورد کنند. وزرا باید رویه‌ها را اصلاح کرده و ملاحظه‌کاری را برای برخورد با متخلفان کنار بگذارند.

وی تبعیض در پرداختی حقوق به کارمندان و مدیران را عامل بی‌انگیزگی کارمندان خواند و گفت: دیوان محاسبات پرونده فیش‌های نجومی را با جدیت دنبال می‌کند، دادستانی هم اقدامات جدی انجام داده است؛ امیدواریم سازمان بازرسی هم هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین