|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
این روزنامه نوشت، گروه وکلای مدافع حزب ملی‌گراهای دموکرات یکپارچه اسناد مهمی را در مورد طرح تقسیم تونس به سه امارت به دست آورده است.
روزنامه «الشروق» تونس گزارش داد که اسناد مهمی در مورد طرحی جهت تقسیم این کشور به سه امارت به دست آمده است.

 این روزنامه نوشت، گروه وکلای مدافع حزب ملی‌گراهای دموکرات یکپارچه اسناد مهمی را در مورد طرح تقسیم تونس به سه امارت به دست آورده است.

این روزنامه نوشت: زمانی که وکلای مدافع از تحقیقات جاری در خصوص پرونده‌های مربوط به گروه‌های تروریستی در تونس از سال 2011 و شکل‌گیری گروه «انصار الشریعه» مطلع شدند، مشخص شد که محمد الاکاری، متهم این پرونده در تاریخ 14 سپتامبر 2013 پاره ای از اطلاعات مهم را مخفی کرده است و تمایل دارد تا داوطلبانه این اطلاعات را در اختیار نیروهای امنیتی بگذارد.

بر اساس این گزارش، الاکاری گفته است که محمد العوادی، فرمانده بخش امنیتی محرمانه تشکیلات انصار الشریعه که رسما به عنوان یک گروه تروریستی در 27 اوت 2013 معرفی شد، به وی اطلاع داده بود که 40 تن سلاح از لیبی قاچاق شده بود و قرار بوده این تسلیحات برای تحقق هدف تقسیم تونس به سه امارت با نام‌های امارت جنوب، امارت مرکزی و امارت شمال به کار گرفته شود و اسامی افرادی که بر این طرح نظارت داشته‌اند، مشخص شده است.

روزنامه الشروق گزارش داد که در جریان تحقیقات مشخص شد که محمد العوادی دو هفت‌تیر به الاکاری داده بود که از این دو هفت‌تیر در ترور شکری بلعید، دبیرکل سابق حزب ملی گراهای دموکرات یکپارچه و محمد البراهمی، از نمایندگان جنبش مردم در مجلس موسسان استفاده شده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین