|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
وی در پایان تاکید کرد: آقای روحانی رئیس جمهور 8 ساله خواهد بود و در انتخابات سال 96 رقیبی پیدا نخواهد شد که بهتر از ایشان بتواند کشور را اداره کند.
احمد حکیمی پور گفت: جریان های مخالف دولت قصد داشتند از فیش های حقوقی به عنوان اهرام فشار علیه دولت استفاده کنند که موفق نشدند و دولت نشان داد با کسی حق مردم را ضایع کند، سر سازش ندارد و عملکرد قابل قبولی در این جریان داشته است.

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت  درباره عملکرد دولت در مقابل حقوق های غیر متعارف گفت: دولت نشان داد با کسی حق مردم  را ضایع کند، سر سازش ندارد و عملکرد قابل قبولی در این جریان داشته است. رقبا قصد داشتند این فیش ها را به اهرم فشاری  علیه دولت تبدیل کنند که موفق نشدند، زیرا مشخص شد که این حقوق های غیر متعارف در چه زمانی برای مدیران نوشته شده است.

وی ادامه داد: دولت می تواند از این فرصت به دست آمده استفاده کند و برای اصلاح نظام و شبکه پرداخت ها گام مثبتی بردارد. اصلاح این قوانین گمشده ده ساله نظام کشور ماست که از دولت یازدهم توقع می‌رفت زودتر به آن رسیدگی کند، اما چون درگیر مسائل سیاست خارجی بود نتوانست به آن بپردازد.

وی در گفت و گو با برنا تاکید کرد: روحانی و مردان کابینه باید شورای حقوق و دستمزد که بعد از دولت اصلاحات به دست فراموشی سپرده شده بود را دوباره احیا کنند، زیرا این شورا بسیار حائز اهمیت است و می تواند اوضاع مالی را به خوبی بهبود بخشد.

حکیمی پور به رفتار دولت پس از انتشار فیش های حقوقی اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد دولت برای افکار عمومی در این مقطع حساس بسیار اهمیت داشت، دیدیم که تخلف را پذیرفت و خودش را مورد نقد و انتقاد قرار داد و از همه مهم تر از مردم عذر خواهی و بر خلاف دولت گذشت کابینه را خط قرمز قرار نداد و نشان داد که طبق قانون اساسی این خود قانون است که خط قرمزش محسوب می شود و اگر تخلفی خلاف قانون صورت بگیرد، برخورد خواهد کرد و بیت المال به کشور بازگشت.

وی خاطر نشان کرد: مردم از مسئولین صداقت و یکرنگی می خواهند و اینکه گزارش شفاف به آنها داده شود. آقای روحانی نیز اهمیت این موضوع را به خوبی درک کردند و عید فطر گزارش جامع و کاملی را ارائه کردند که بسیار امیدوار کننده بود و نشان داد اگر جایی حقی از مردم ضایع شود جلوی آن را خواهند گرفت و با قاطعیت با آن برخورد خواهند کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که قوانین نیاز به اصلاح دارد تا دیگر چنین تخلفاتی صورت نگیرد، گفت: باید یک بازنگری در قانون تجارت و پرداخت های کشور صورت بگیرد و شرکت ها، سازمان و نهادهای که در رأس قرار دارند و چنین حقوق های را تعیین می کنند و باعث اختلاف و تفاوت بسیاری در دستمزدها می شوند را بگیرد، زیرا همین متفاوت بودن باعث بسیاری دیگری از مشکلات در سطح کلان جامعه خواهد شد .

دبیر کل حزب اراده ملت در پاسخ به این سوال که این پرداخت از چه زمانی صورت گرفته است، گفت: دریافت های غیر متعارف نتیجه خروج از قانون و زیر پا گذاشتن ظوابط در دولت قبل است که باز می گردد به تصویب هیأت وزیران در آن دوران. متاسفانه شاهد بودیم که شورای حقوق و دستمزد مانند بسیاری از شوراها تعطیل که همین امر باعث به وجود آمدن چنین فیش های شد.

وی ادامه داد: ایرادی به دولت گرفته می شود این است که چرا به این مهم زودتر از اینها نپرداخته است.

حیکمی پور در ادامه افزود: خوشبختانه با برخوردهای که صورت گرفت می توان امیدواربود ریشه چنین تخلف های از بیخ و بن کنده خواهد شد و دولت به خوبی درک کرده که حقوق ها افکار عمومی را جریحه دار کرده است.

وی به زمزمه های که از سوی برخی از جریان سیاسی شنیده می شود مبنی بر تک دوره بودن دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سوال این است، چرا عده ای به جای مردم تصمیم می گیرند. افکار عمومی باهوش است و به خوبی عملکرد دولت را بررسی می کند. هیچکس فراموش نکرده است تورم، اشتغال و سطح رفاه در چه وضعتی قرار داشت و اکنون شاخص های رشد و توسعه در چه جایگاهی قرار دارد.

وی اظهار داشت: دولت باید کارنامه چهار ساله خودش را جمع بندی کند و به مردم تحویل دهد و دست آخر این مردم هستند که تصمیم می گیرند چهار سال دیگراجازه فعالیت به دولت بدهند یا خیر.

دبیر کل حزب اراده ملت یادآور شد: دولت سه سال از عمرش را با مجلسی کار کرد که فقط به دنبال کارشکنی بودند و دیدیم که هیچ همراهی را با دولت انجام ندادند و حالا که با کمک مردم یک مجلس همسو و همدل با دولت روی کار آمده و این فرصت دست داده تا اوضاع سیاست داخلی مانند خارجی سرو سامان بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: آقای روحانی رئیس جمهور  8 ساله خواهد بود و در انتخابات سال 96 رقیبی پیدا نخواهد شد که بهتر از ایشان بتواند کشور را اداره کند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین