کد خبر: ۱۰۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
رییس انجمن تحقیقات بازاریابی گفت: یکی از عمده دلایلی را که فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور در بازارهای بین‌المللی خودداری می‌کنند، می‌توان ترس غالب شده از قوانین و مقررات تجاری دانست؛ بنابراین تلاش است در آموزش‌هایی که داده و مطرح می‌شود، این ترس از بین رفته و حذف شود.
رییس انجمن تحقیقات بازاریابی گفت: یکی از عمده دلایلی را که فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور در بازارهای بین‌المللی خودداری می‌کنند، می‌توان ترس غالب شده از قوانین و مقررات تجاری دانست؛ بنابراین تلاش است در آموزش‌هایی که داده و مطرح می‌شود، این ترس از بین رفته و حذف شود.

 حسن افتخاریان با اشاره به اهداف و سیاستهای مد نظر آموزشی در اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان اظهار کرد: مباحث بازاریابی در بیان بسیار شیرین است؛ اما زمانی که به عرصه عملیاتی می‌رسد، صاحبان صنعت را مستاصل می‌کند، به طوری که از تدوین و ارائه یک پرسشنامه عاجز می‌مانند و نمی‌توانند داده‌ها را به منظور حضور و جذب بازار تجزیه و تدوین کنند.

وی ادامه داد: از این روست که تلاش شده به جهت آموزش صاحبان محصول، مدرسانی را دعوت کنیم که با این موضوع به شکلی حرفه‌ای سر و کار دارند و تجربیاتی را به صورت مستقیم به دست آورده‌اند و مانند بسیاری از سخنوران، در ایده و مطالعه خلاصه نشده‌اند.

افتخاریان به تلفیق دانش و بازاریابی در مسیر ارزآوری تاکید کرد و افزود: اگر ایده نتواند به فروش برود؛ نمی‌تواند ثمره‌ای اقتصادی را ایجاد کند و ارزآوری نیز در اقتصاد شکل نمی‌گیرد.

رییس انجمن تحقیقات بازاریابی یادآور شد: در این همایش، ما درصدد حضور بین‌المللی - تجاری شرکت‌های دانش بنیان و ورود محصول آنها به بازار هستیم؛ زیرا اکثر صاحبان محصول در این شرکت‌ها بازار را نمی شناسند.

وی با اشاره به عوامل بازدارنده از حضور تجاری - بین‌المللی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی گفت: به دلیل خلاء آموزشی و آگاهی، اکثر این شرکت‌ها هزینه ریسک این حضور را بالا دیده و ترس غالب شده از بازار منجر به چشم پوشی آنها از تولید و فروش محصول صادراتی می‌شود.

افتخاریان از مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انجمن تحقیقات بازاریابی ایران خبر داد و تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه بازاریابی بین‌المللی محصول خود، تخصصی ندارند و از آنجایی که مباحث آن بسیار پیچیده است و امکان سرقت اطلاعات محصول وجود دارد، تلاش می‌شود تا در این دوره آموزشی آنچه را که مجزای از فروش بوده را در قالب یک مدل کسب و کار و استفاده از این مدل را آموزش دهیم تا در آینده ای بسیار نزدیک این شرکت‌ها روانه بازارهای جهانی شوند.

بر اساس این گزارش، کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برای اولین بار در ایران با کمک اساتید مرتبط بازاریابی و سخنرانان برجسته خارجی با هدف توسعه اقتصاد و توسعه صادرات سازمان‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود. این کنفرانس توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران با همکاری انجمن تحقیقات بازاریابی اروپا (ESOMAR)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در ۲۰ تیر ماه امسال در سالن تلاش وزارت کار برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین