کد خبر: ۱۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
اکرمی با اشاره به این که روز سه شنبه دانشگاه هنر مجبور به ممانعت از ساخت این بنا شده است اما شهرداری با کارگرانش اقدام به تخریب نرده‌های آن قسمت کرده‌اند و نیروهای انتظامی دانشگاه را ضرب و شتم کرده‌اند، تشریح می‌کند: ما حتی مجبور شدیم برای یکی از نیروهای دانشگاه آمبولانس خبر کنیم.
درحالی شهرداری مدعی است که ضلع غربی دانشگاه هنر معبر عمومی است و برای اثبات آن با نیروهای دانشگاه درگیر شده که به گفته رییس دانشگاه هنر این قسمت از ملک 12سال پیش از ارتش خریداری شده و سند آن نیز به طور رسمی سال گذشته به نام دانشگاه هنر ثبت شده است.

به گزارش معماری‌نیوز، روز سه شنبه درگیری بین نیروهای شهرداری و حراست دانشگاه هنر میدان مشق بوجود می‌آید که شهرداری مدعی است قسمتی از مجموعه قزاقخانه سابق (ساختمان فعلی دانشگاه هنر) که زمانی در مالکیت ارتش بوده و اکنون مدتهاست دیوارکشی شده است، جزو مجموعه دانشگاه هنر نیست و دانشگاه حق برداشتن نرده‌های آنجا را ندارد. شهرداری این اقدام دانشگاه هنر را مسبب کاهش امکان نفوذ پذیری به مجموعه میدان و کاهش عرصه عمومی می‌داند.

این درحالی است که دکتر غلامرضا اکرمی، رییس دانشگاه هنر، درباره اتفاقات رخ داده در این دانشگاه می‌گوید: متاسفانه شهرداری در اموری دخالت کرده است که به آنها مربوط نمی‌شود. این بخش جزو املاک دانشگاه است و سند مالکیت قانونی آن هم به نام دانشگاه است. زمانی این بخش (در کوچه ارتش) متعلق به ارتش بود که 12 سال پیش دانشگاه مجموعه قزاقخانه و نیز آن فضا را خریداری کرد. سند همان زمان صادر نشده است و حدود و ثغور آن تعیین نشده بود که سال پیش با پیگیری‌های انجام شده ارتش سند را به دانشگاه انتقال داد. بنابراین به صورت رسمی و قانونی این زمین متعلق به دانشگاه است. وی با اشاره به این که طی سال‌های پیش برای رعایت حسن همجواری، دانشگاه امکان تردد و استفاده از آن فضا را به عنوان پارکینگ برای وزارت امور خارجه میسر کرده بود، اظهار می‌کند: اخیرا (قریب ۲ ماه پیش) در نامه‌ محترمانه‌ای به وزارتخانه اعلام کردیم که قصد استفاده از ملک خود را داریم و درخواست کردیم که وزارت خارجه برنامه‌ریزی لازم را برای خود انجام دهد. البته باز به دلیل حسن همجواری خیلی جدی پیگیر ماجرا نشدیم.

رییس دانشگاه هنر با تاکید بر این که این فضا یک معبر عمومی نیست بلکه حیاط غربی دانشگاه به شمار می‌آید، می‌افزاید: اخیراً و در طول هفته گذشته شهرداری منطقه در شمال این محوطه، اقدام به ساخت ساختمان نگهبانی کرد که با اعتراض دانشگاه مواجه شد و ما اعلام کردیم که این مکان متعلق به دانشگاه است و نباید در آن فضا، بنایی احداث شود. هرچند ما اجازه استفاده به عنوان پارکینگ موقت را به دوستان وزارت امورخارجه داده‌ایم اما این ملک متعلق به ما است و کسی اجازه ساخت و ساز در آن بدون اجازه دانشگاه هنر را ندارد. جالب اینجا است که شهرداری در حالی مدعی است که اینجا معبر عمومی است که برای وزارت خارجه شروع به ساخت اتاقک نگهبانی کرده است. او این پرسش را مطرح می‌کند که حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که اینجا معبر عمومی است پس چرا شهرداری در معبر عمومی برای وزرت امور خارجه بنا می‌سازد مگر معبر عمومی متعلق به مردم نیست؟!

اکرمی با اشاره به این که روز سه شنبه دانشگاه هنر مجبور به ممانعت از ساخت این بنا شده است اما شهرداری با کارگرانش اقدام به تخریب نرده‌های آن قسمت کرده‌اند و نیروهای انتظامی دانشگاه را ضرب و شتم کرده‌اند، تشریح می‌کند: ما حتی مجبور شدیم برای یکی از نیروهای دانشگاه آمبولانس خبر کنیم و وی را به بیمارستان منتقل کنیم. حتی ماموران شهرداری یکی از ماموران انتظامی دانشگاه را سوار خودرو کرده‌اند که به زور با خود ببرند. وی با تاکید بر شانیت دانشگاه و تفاوت نوع برخورد با آن اظهار می‌کند: شهرداری گویا همان‌طور که با سد معبرکنندگان در خیابان برخورد می‌کند از روی ندانم‌کاری و ناآگاهی قصد برخورد با نیروهای دانشگاهی را داشته است. در هر صورت نیروهای دانشگاه نیز مانع ورود آنها به دانشگاه شده‌اند. سند اینجا به نام دانشگاه هست .هنگامی که درگیری افزایش یافته و دانشگاه از نیروهای انتظامی درخواست کمک کرده است این سند به رویت مامورین رسیده و آنها نیز این موضوع را به سمع و نظر ماموران شهرداری رسانده‌اند اما من نمی‌دانم چرا بازهم قائم مقام شهردار منطقه 12 چنین ادعایی دارند.
رییس دانشگاه هنر با اشاره به سخنان قائم مقام شهردار منطقه 12 درمورد لطمه زدن به ساختمان‌های میراثی اظهار می‌کند: ما خودمان جزو مدافعین میراث فرهنگی هستیم و هیچ صدمه‌ای به ساختمان‌های میراثی دانشگاه وارد نشده است. ما در حال مرمت ساختمان‌های تاریخی هستیم. ما نرده‌های ضلع غربی دانشگاه هنر را برنداشتیم چون وزارت امور خارجه از این قسمت استفاده می‌کرده، این قسمت در دارد. این بخش جزو املاک دانشگاه بوده است و ما این درها را باز کرده‌ایم که ماموران شهرداری نرده‌های محوطه را برداشتند که این اقدام آنها خود ایجاد ناامنی می‌کند.

نیروهای دانشگاه هم نرده‌های قسمت غربی را برداشتند که بگذارند جای آن نرده‌های برداشته شده توسط شهرداری که این اتفاقات رخ داد. شهرداری مدعی است با این جابه‌جایی ساختمان میراثی خراب شده است. دانشگاه هم اعلام می‌کند این ساختمان میراثی نیست، بلکه دیوار محوطه است و در ضمن نرده دیوار محوطه جابه‌جا شده است. وی در عین حال به این موضوع اشاره می‌کند که پیش‌تر از شهرداری برای نصب پست گاز دانشگاه در ضلع جنوبی هم مجوز گرفته شده است و شهرداری این مجوز را براساس سند دانشگاه داده است اگر دانشگاه سند نداشته چگونه شهرداری چنین مجوزی را صادر می‌کرد؟

او همچنین ضمن تکذیب استفاده از گازاشک‌آور توسط نیروهای حراست اظهار می‌کند: آخر مگر می‌شود که دانشگاه گاز اشک‌آور داشته باشد. این نوع مواد فقط در اختیار نیروی انتظامی است. داشتن گاز اشک‌آور به جز ماموران نظامی و انتظامی خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود. ماموران ما را کتک زدند بعد هم چنین شایعاتی را پراکنده می‌کنند.


منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین