|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
اما چیزی که در تمام تصاویر افراد باهوش مشترک بود لبخند به دوربین و استفاده از عینک بوده‌ است. پس از این به بعد برای تصویر پروفایل از عینک و لبخند استفاده کنید.
یکی از مواردی که کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن اهمیت می‌دهند، تصویر پروفایل آن ها است. به همین دلیل اکثر کاربران سعی میکنند تا بهترین و زیباترین تصویر خود را به‌عنوان عکس پروفایل انتخاب و در معرض نمایش بگذارند؛ غافل از این که هزاران راز نهفته در پشت این عکس وجود دارد.

به گزارش کلیک، تقریبا همه ما با دیدن عکس پروفایل کاربر در شبکه‌های اجتماعی سعی میکنیم تا خصوصیات اخلاقی، اجتماعی و گاهی خانوادگی کاربران را حدس بزنیم. این فرد می‌تواند کسی باشد که ما بخواهیم با او ارتباط داشته باشیم،    کارمند آینده شرکت و یا یکی از کاربرانی که زیر یکی از پست‌های دوستمان مخالفت خود را با نظر ما ابراز می‌کند. مسلما می‌توان شخصیت خیلی از افراد را با اولین نگاه به تصویر پروفایلشان در فیس‌‌بوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر شناخت. البته استثناهایی نیز در برخی موارد وجود دارد.

اخیرا محققان در مرکز هوش سنجی دانشگاه کمبریج در انگلستان، الگوریتمی تولید کرده‌اند که می‌تواند میزان باهوشی افراد و کاربران فیس‌بوک را با استفاده از تصویر پروفایلشان، تشخیص دهد. این الگوریتم برای تشخیص میزان هوش فقط به صورت افراد توجه نمی‌کند بلکه فاکتورهای دیگری مثل نحوه قرار گیری آن‌ها در مقابل دوربین، لباسی که کاربر به تن دارد و حتی تعداد افرادی را که در عکس پروفایل فرد حضور دارند نیز مورد توجه قرار می‌دهد. این الگوریتم با استفاده از تمام این داده‌ها قادر است تا موقعیت، سبک زندگی افراد و حتی نحوه تعامل آن‌ها با دنیای بیرون  را تشخیص دهد.

در این مطالعه از تصویر ۱۱۲۲ کاربر شبکه اجتماعی فیس‌بوک که قبلا مورد آزمایش تست هوش قرار گرفته بودند استفاده شده است.  با استفاده از الگوریتم تولید شده در این مطالعه سعی شد که تمامی عکس‌های پروفایل این کاربران مورد بررسی قرار گیرد.  البته نتایج به دست‌آمده از تحلیل با استفاده از این الگوریتم و تست هوش کاربران تقریبا یکسان بود اگرچه در برخی موارد تفاوت‌‌های زیادی نیز وجود داشت.

ازجمله نتایج این تحقیق این است که انسان‌ها هنگام شناسایی خصوصیات اخلاقی از روی ظاهر افراد به‌شدت دقیق و گاهی اوقات بسیار پلید و خبیث می‌شوند. همچنین این الگوریتم و آزمایش نشان داد که معمولاً افراد باهوش هنگام عکس گرفتن به دوربین لبخند می‌زنند و یا عینک به چشم دارند. درواقع اکثر افرادی که با استفاده از این الگوریتم به‌عنوان افراد باهوش شناخته شدند، از این قاعده پیروی کرده‌اند. از طرفی یکی از نشانه‌های افرادی که به‌عنوان افراد کم‌هوش با استفاده از این الگوریتم شناسایی شدند، نزدیک ایستادن به دوربین بوده است.

به عقیده یکی از محققان و نویسندگان این مطالعه، نتایج این تحقیق باعث تغییر تعابیر و دیدگاه‌های کلیشه‌ای افراد در خصوص تصویر پروفایل کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌شود. به عقیده این محقق استفاده از نتایج این تحقیق به کاربران شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا نه‌تنها در خصوص انتخاب تصویر پروفایلشان بیشتر دقت کنند بلکه در مورد افراد و کاربران دیگر نیز درست‌تر و بهتر قضاوت کنند. همچنین مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند از نتایج این تحقیق در انتخاب کارمند شایسته و مناسب استفاده کنند.

اما نکته مهم این است که روش‌های قرار گرفتن در مقابل دوربین و ژست گرفتن برای باهوش‌تر به نظر رسیدن چیست؟

به عقیده وِی، محقق و نویسنده این تحقیق، بیشتر افراد و کاربران در نمونه‌های جمع‌آوری‌شده برای مطالعه متوجه این موضوع بوده‌اند که تصویر پروفایل یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند بقیه را تحت تأثیر قرار دهد. عکس پروفایل افرادی که با استفاده از این الگوریتم به‌عنوان افراد باهوش شناسایی شده‌اند، دارای خصوصیاتی مثل تک نفرِ بودن فوکوس بر روی چهره و پس‌زمینه مرتب و منظم بوده است. همچنین این الگوریتم نشان داده است که افرادی که دارای IQ بالایی بوده‌اند و از طرفی کاربران دیگر نیز آن‌ها را به‌عنوان افراد باهوش انتخاب کرده‌اند، از رنگ سبز در تصویر پروفایلشان بیشتر استفاده کرده‌اند. اما رنگ‌هایی مثل بنفش، صورتی و قرمز در تصویر پروفایل آن‌ها کمتر دیده شده است.

اما چیزی که در تمام تصاویر افراد باهوش مشترک بود لبخند به دوربین و استفاده از عینک بوده‌ است. پس از این به بعد برای تصویر پروفایل از عینک و لبخند استفاده کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین