کد خبر: ۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
وزیر نفت خبر داد: در حال حاضر باید صبر کنیم تا محتوای سوختی که در این مخزن وجود دارد، تمام شود و آتش آن خاموش شود. تنها کاری که باقی مانده انتظار برای خاموش شدن این آتش است.
 وزیر نفت گفت: این شایعات که حادثه پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری بوده است صحت ندارد و مشکل فنی باعث بروز این حادثه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیژن نامدار زنگنه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نشت در یکی از واحدهای پارازایلین دلیل آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا است، اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و تلاش‌های بسیار خوبی برای خاموش کردن آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش ادامه دارد ولی زمان دقیق آن مشخص نیست، افزود: این شایعات که حادثه پتروشیمی بوعلی سینا بر اثر خرابکاری بوده است، صحت ندارد، زیرا دلایل فنی باعث بروز این حادثه شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه دلیل به وجود آمدن این آتش‌سوزی یا رخ‌دادن کم‌کاری پس از بررسی‌ها اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از کشورهای همسایه از رخ‌دادن این حادثه خوشحال هستند و این واقعا جای تأسف دارد که کشوری مسلمان برای حادثه دیدن برادر مسلمان خود خشنود باشد.

نامدار زنگنه با اشاره به شایعات چند روز اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه شایعه شده است شهر ماهشهر باید تخلیه شود صحت ندارد و هم اینک در نزدیکی محل حادثه قرار داریم که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد آتش به‌صورت کامل و در زمان سریع خاموش شود.

وی اضافه کرد: تیم حرفه‌ای در حال خدمت‌رسانی و فرماندهی کردن عملیات بوده و تمام تلاش‌ها بر این است تا با یک عملیات آتش خاموش شود.

وزیر نفت همچنین در گفت و گو با مهر گفت: بر اساس نظر کارشناسان اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و حریق ظرف این مدت زمانی خاموش می شود.

،بیژن نامدار زنگنه  در باره آتش سوزی سایت پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: اینجا تنها چیزی که باقی مانده آتش اصلی است و آتشی که در واحد فرآیندی یعنی برج پارازایلن رخ داده بود از صبح روز گذشته خاموش شد.

وی افزود: این آتش به دو مخزن دیگر سرایت کرد که آتش مخزن اول صبح روز گذشته مهار ولی دیگری همچنان در حال سوختن است.

وزیر نفت در گفت و گو با مهر تصریح کرد: بخشی از محتویات مخزنی که اکنون در حال سوختن است تخلیه شده ولی تخلیه باقی آن از نظر فنی امکان پذیر نیست و در حقیقت به صلاح هم نیست.

زنگنه بیان کرد: امروز با وجود پیش بینی موفقیت کم برای حمله اما باز بر اساس تصمیم گیری ها یک حمله برای مهار آتش صورت گرفت که موفقیت آمیز نبود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مخازن جنبی LPG، لایت N و بنزن را خنک سازی می کنیم تا خطری ایجاد نشود. این مخازن اکنون در وضعیت خوبی به سر می برند.

وزیر نفت خبر داد: در حال حاضر باید صبر کنیم تا محتوای سوختی که در این مخزن وجود دارد، تمام شود و آتش آن خاموش شود. تنها کاری که باقی مانده انتظار برای خاموش شدن این آتش است.

زنگنه یادآور شد: اعلام شده که این آتش سوزی حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت آینده ادامه دارد و ظرف این مدت زمانی خاموش می شود. پیش بینی کارشناسان، مدیران مستقر و فرماندهی عملیات نیز این است که هیچ نگرانی برای این واحد وجود ندارد و فقط باید به انتظار خاموش شدن آتش نشست.

وی تأکید کرد: همه مجموعه وزارت نفت، شهرداری، استانداری و مقامات برای این حادثه همکاری داشتند. البته فرماندهی عملیات بر عهده نفت است ولی خود واحدهای مختلف پتروشیمی هم حضور دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین