کد خبر: ۱۰۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
برخی از ناظران مسائل بین‌المللی اظهار نگرانی کرده‌اند که برقراری تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا می‌تواند همکاری چین برای اجرای تحریم‌های جهانی علیه پیونگ یانک را به مخاطره اندازد.
 کره شمالی در واکنش به قرار گرفتن نام رهبر این کشور در فهرست تحریم‌های آمریکا اعلام کرد که این موضوع «اعلام جنگ» به پیونگ یانگ است.

به نقل از وب‌سایت گاردین، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که مقامات این کشور، قرار گرفتن نام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و شمار دیگری از مقامات این کشور در فهرست تحریم‌های آمریکا را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده شده است، «جرمی وقیح» و «اعلام جنگ» به کره شمالی می‌داند.

آمریکا روز گذشته برای نخستین بار کیم جونگ اون و 10 نفر از مقامات این کشور را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده است، در فهرست تحریم‌ها قرار دارد

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت مراودات مالی اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی با این مقامات می‌شود.

در همین حال، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه سابق کره جنوبی اظهار امیدواری کرده است که با توجه به روابط حسنه میان چین و کره شمالی، شاهد همکاری پکن در وادار کردن پیونگ یانگ به توقف نقض حقوق بشر باشد.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که مخالف هرگونه تحریم‌های یک‌جانیه علیه کره شمالی است اما اعلام کرده که همکاری‌ها با آمریکا برای اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی به قصد توقف برنامه هسته‌ای این کشور را ادامه خواهد داد.

کره شمالی از سال 2006 به دلیل فعالیت‌های هسته‌ایش تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار گرفته است. در ماه مارس (اسفند) سال جاری میلادی، شورای امنیت تحریم‌های جدید و سخت‌گیرانه‌ای علیه کره شمالی در پاسخ به چهارمین آزمایش اتمی و همچنین آزمایش موشک‌های برد بلند این کشور برقرار کرد.

برخی از ناظران مسائل بین‌المللی اظهار نگرانی کرده‌اند که برقراری تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا می‌تواند همکاری چین برای اجرای تحریم‌های جهانی علیه پیونگ یانک را به مخاطره اندازد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، ماه گذشته اعلام کرد که آمریکا در پی مشخص کردن افراد و موسساتی است که با فعالیت‌های موشکی اخیر کره شمالی که به ادعای وی در نقض تحریم‌های شورای امنیت انجام شده است، در ارتباط هستند. وی گفته بود که برای این کار، همکاری چین و روسیه ضروری است.


منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین