|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
از سوی دیگر صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که مساجد الفردوس، الفرقان و ابوعبیده در شهر فلوجه توسط گروهی ناشناس منفجر شدند.
 در حالیکه تعداد قربانیان انفجار تروریستی اخیر منطقه الکراده بغداد به 292 تن افزایش یافت، گروهی ناشناس سه مسجد در فلوجه را منفجر کردند. از سوی دیگر داعش مناطقی در شهر هیت را با خمپاره هدف قرار داد.

به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، عدیله حمود، وزیر بهداشت عراق اعلام کرد شمار کشته‌های انفجار روز یکشنبه منطقه الکراده بغداد به 292 تن افزایش یافته است و این در حالیست که اجساد 177 تن از کشته‌های این انفجار قابل شناسایی نیستند.

حمود در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: در حال حاضر از میان کشته‌های انفجار الکراده تنها جسد 115 تن شناسایی شده‌اند و اجسادشان به خانواده‌ها تحویل داده شده است. اما همچنان جسد 177 تن دیگر غیر قابل شناسایی هستند و باید با انجام آزمایش دی.ان.ای و تطبیق نتایج اجساد به خانواده‌ها تحویل داده شوند.

وزیر بهداشت عراق افزود: تعداد مجروحان این انفجار نیز به 200 تن رسیده که بیشترشان بهبود یافته‌اند و تنها 23 تن از این تعداد همچنان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت بستری هستند.

وی در ادامه از خانواده‌های قربانیان حادثه خواست برای انجام آزمایش دی.ان.ای به پزشکی قانونی بغداد مراجعه کنند.

از سوی دیگر "محمد مهند الهیتی"، رئیس شورای شهر هیت اعلام کرد که داعش از منطقه الجزیره واقع در غرب هیت خمپاره‌هایی را به سمت منطقه الدواره واقع در مرکز شهر هیت شلیک می‌کند. در این حملات یک تن کشته و هشت تن از جمله سه کودک زخمی شده‌اند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی فرمانده عملیات الجزیره جنگنده‌های ائتلاف حملات هوایی موفقیت آمیزی در منطقه الدولاب واقع در غرب الانبار انجام دادند که طی آن چهار تروریست کشته و انبار مهمات و سکوی شلیک راکت آنها منهدم شد.

از سوی دیگر صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که مساجد الفردوس، الفرقان و ابوعبیده در شهر فلوجه توسط گروهی ناشناس منفجر شدند.

کرحوت در این راستا از وزارت‌خانه‌های دفاع و کشور عراق خواست به وظایف خود در حفظ امنیت کشور و نهادهای آن و نیز حفظ جان مردم شهر فلوجه عمل کرده و عاملان انفجار این سه مسجد را شناسایی و بازداشت کرده و برای محاکمه تحویل مراجع مربوطه دهند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین