تاکید بر تعامل قوای سه گانه در مساله حقوق های نامتعارف
کد خبر: ۱۰۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از بیانیه هفته گذشته دکتر روحانی رئیس جمهوری خطاب به ملت ایران درباره حقوق های نامتعارف تاکید کردند قوای سه گانه کشور باید در کنار هم و با تعامل مشترک برای حل این مساله گام های موثر و سریع بردارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از بیانیه هفته گذشته دکتر روحانی رئیس جمهوری خطاب به ملت ایران درباره حقوق های نامتعارف تاکید کردند قوای سه گانه کشور باید در کنار هم و با تعامل مشترک برای حل این مساله گام های موثر و سریع بردارند.

رئیس جمهوری دوشنبه گذشته درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این بیانیه تاکید کرد که مبارزه با فساد و رانت را تا ریشه کنی ادامه می دهد.

وی در این بیانیه با ابلاغ این دستور که لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشگری هستند، تصریح کرد: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.

در پی صدور این بیانیه، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گوهایی، ضمن حمایت از این بیانیه، خواستارتعامل قوا برای حل این مساله شدند:

**باید با طرح و لوایح قانونی به جنگ حقوق‌های نامتعارف رفت

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران با اشاره به معضل حقوق‌های نامتعارف با تاکید بر اینکه باید با طرح و لوایح قانونی، به جنگ حقوق‌های نامتعارف رفت، افزود: ضرورت دارد دولت یازدهم، لایحه‌ای مشخص درباره حقوق‌های نامتعارف به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در صورت عدم ارائه لایحه از سوی دولت درباره حقوق‌های نامتعارف، مجلس دست به کار شده و طرحی در این زمینه تهیه خواهد کرد.

**باید با متخلفین طوری برخورد کرد که این برخورد، برایشان هزینه‌بر باشد

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا با اشاره به معضل حقو‌ق‌های نامتعارف با اشاره به اینکه برگشت حقوق‌های نامتعارف از اشخاص به بیت‌المال لازم است اما کافی نیست، افزود: باید با کسانی که در تهیه آیین‌نامه‌های مجامع سازمان‌ها که از طریق آن‌ها، حقوق‌های نامتعارف پرداخت شده است، برخورد شود چراکه این افراد مانند دیروز عمل کرده و اگر دوباره شرایط مهیّا شود، همانند دیروز مجدداً رشد خواهند کرد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بدون شک، شخصی که میلیاردها حقوق دریافت کرده است، دیگر قانع به حقوق و دستمزد پایین نیست.

**رئیس جمهوری با این بیانیه شهامت خود را نشان داد

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه اخیر رئیس جمهوری در مورد حقوق های نامتعارف در کشور نیز گفت: رئیس جمهوری با صدور این بیانیه شهامت خود را نشان داد و این اقدام قابل ستایش است.

وی اظهار کرد: ریشه های فرصت طلبی ها که برای مملکت مصیبت درست کرده باید در جایی خشکانده شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توان عیب را به گردن قانون انداخت اگر چه اقداماتی که این افراد انجام داده اند ظاهرا در قالب قانون بوده ولی در عین حال بی قانونی بوده که اکنون خودش را نشان داده است.

این نماینده مجلس افزود: اتفاقاتی که در زمینه پرداخت های نامتعارف افتاده، سوء استفاده از قانون است.

**مقابله با حقوق های نامتعارف هماهنگی قوای سه گانه را می طلبد

میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز با ارزشمند خواندن بیانیه رییس جمهوری درباره حقوق های نامتعارف گفت: شفاف سازی و مقابله با حقوق های نجومی و غیرمتعارف در کشور، هماهنگی قوای سه گانه را می طلبد.

میرحمایت میرزاده افزود: کار و اقدام رییس جمهوری در برخورد با حقوق های نامتعارف در عین اینکه اقدامی ارزشمند و بجا می باشد، اما آغاز راه است و برای حل ریشه ای این مشکل کار سختی در پیش داریم و به یقین مجلس شورای اسلامی نیز در این مساله با جدیت ورود خواهد کرد.

وی بیان کرد: قبل از ورود به حریم خصوصی افراد و بررسی میزان دریافتی آنها باید به ضوابط پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه های مربوطه نیز توجه شود.

**برخورد رئیس‌جمهور با موضوع حقوق‌های نامتعارف به‌دور از سیاسی‌کاری بود

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس نیز با بیان اینکه رئیس جمهور در برخورد با حقوق‌های نامتعارف بسیار فنی و حرفه‌ای رفتار کرد، گفت: رئیس جمهور در مورد فیش‌های حقوقی بدون اهمال و سیاسی کاری رفتار کرد که قابل تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه موضوع دریافت حقوق‌های نامتعارف از چند منظر قابل بررسی و تحلیل است، گفت: در مورد فیش‌های حقوقی سه مولفه تخلفات، نبود دقت و نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی و فشارهای جناحی و سیاسی مطرح بود، اما در نهایت رئیس جمهور دستور برخورد بدون هیچ اهمالی را دادند که جای تشکر دارد.

**نگاه سیاسی به موضوع نداشته باشیم

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه نباید به موضوع حقوق های نامتعارف، بصورت سیاسی نگاه کنیم گفت: قوای سه گانه در راستای حل مساله حقوق های نامتعارف گام بر دارند.

وی افزود:در این راستا دولت باید لایجه فوریتی به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و اقدامات لازم انجام و قانون متناسب را تصویب کند.

**اقدامات دولت در پی گیری موضوع حقوق های نامتعارف مناسب است

هادی شوشتری نیز در گفت و گو با ایرنا درباره تاکیدات و اقدامات دولت در راستای پی گیری موضوع حقوق های نامتعارف گفت: دولت در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است و رئیس جمهوری نیز در بیانیه شان به این موضوع تاکید کرده است که در این راستا وضعیت را سر و سامان می دهند. از این رو بیانیه رئیس جمهوری گامی مثبت است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای پی گیری وضعیت حقوق های نامتعارف نیازمند اصلاحات ساختاری هستیم، افزود: همان طوری که رئیس جمهوری در بیانیه شان تاکید کرده است در این راستا باید هرچه سریع تر لایحه قانونی تهیه و به مجلس ارائه شود. این موضوع می تواند اقدام عملی موثری برای اصلاح ساختارها در این زمینه باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین