|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۰
رئیس سازمان هواشناسی با بیان این که میزان بارش ها در کشور یافته است، گفت: در 9 سال گذشته میزان بارش های سالیانه ایران به میزان استاندارد نرسیده است.
رئیس سازمان هواشناسی با بیان این که میزان بارش ها در کشور یافته است، گفت: در 9 سال گذشته میزان بارش های سالیانه ایران به میزان استاندارد نرسیده است.

داود پرهیزکار در جلسه ای که به منظور بررسی گرد و غبار کرمانشاه در استانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خشکسالی های اخیر در منطقه و گرمایش زمین را می توان یکی از دلایل تشکیل هسته های تولید گرد و غبار دانست.

به گفته وی؛ میزان ظهور پدیده گرد و غبار در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته که نشان دهنده افزایش هسته های تولید گرد و غبار است.

رییس سازمان هواشناسی تاکید کرد که برای کنترل گرد و غبار باید هسته های تولید آن را از راه های مختلف کنترل کنیم و جلوی ایجاد هسته های جدید را بگیریم.

پرهیزکار با بیان این که ریزگردها فقط به عراق و سوریه محدود نمی‌شود، گفت: در برخی موارد گرد و غبارهای شمال آفریقا نیز وارد ایران می شود.

وی تاکید کرد که برای مهار ریزگردها نیاز است که اقدام های بین المللی انجام شود و سازمان های بین المللی پای کار بیایند.

جلسه رسیدگی به مشکلات ریزگردها در کرمانشاه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در تهران، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوای امروز کرمانشاه برای بیست و یکمین روز در سال 95 از حالت استاندارد خارج شد و برای دومین بار به حد بحران رسید.

دید افقی امروز شهر کرمانشاه به حدود سه هزار متر کاهش یافت و آلودگی هوا 4.5 برابر حد استاندارد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین