|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
اعتصاب گسترده معلمان انگلیس در روز سه‌شنبه در اعتراض به وضعیت دستمزدها و کاهش بودجه‌های آموزشی، سبب به تعطیلی کشاندن شدن مدارس زیادی در این کشور شد.
 اعتصاب گسترده معلمان انگلیس در روز سه‌شنبه در اعتراض به وضعیت دستمزدها و کاهش بودجه‌های آموزشی، سبب به تعطیلی کشاندن شدن مدارس زیادی در این کشور شد.

 اعتصاب معلمان که سبب به ریختن وضعیت مدارس در کل انگلیس شده، همراه با راهپیمایی و تجمع‌های متعدد اعتراضی بوده است.

براساس گزارش های منتشر شده اعتصاب معلمان سبب شده تا بیش از 80 درصد از مدارس انگلیس تعطیل شود و به ناچار بسیاری از والدین روز سه شنبه برای نگهداری از بچه های شان به سرکار نرفتند و در خانه های خود ماندند.

براساس گزارش تارنمای گاردین، با توجه به حمایت 92 درصدی اعضای اتحادیه معلمان از این حرکت صنفی انتظار می رود هزاران مدرسه در انگلیس روز سه شنبه به تعطیلی کشانده شوند .

اتحادیه ملی معلمان که این اعتصاب را برنامه‌ریزی کرده، در بیانیه‌ای گفته است که کاهش هزینه‌های صورت گرفته در بخش آموزشی از دهه 1970 میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گفته این اتحادیه، کاهش بودجه مدارس موجب شده است برشمار دانش آموزان کلاس‌ها افزوده و وظایف معلمان سنگین‌تر و بیشتر شود.

در سال 2011 میلادی، دولت انگلیس سرانه هر دانش‌آموز دبستانی را 1320 پوند و هر دانش‌آموز دبیرستانی را 935 پوند معین کرد.

اتحادیه معلمان انگلیس در این بیانیه از نیکی مورگان، وزیر آموزش این کشور خواسته است تا درباره کمبود بودجه مدارس و وضعیت دستمزد معلمان، به گفت وگو بنشیند زیرا ادامه روند کنونی، اثر منفی بر آموزش دارد.

در این بیانیه تصریح شده است: به دنبال کاهش بودجه‌ها، ارائه موضوعات درسی محدود، توجه به نیازهای درسی دانش آموزان کم‌تر و کلاس‌های درس، به علت کمبود معلم، شلوغ‌تر شده است به‌گونه‌ای که امکان جایگزینی معلمانی که به مرخصی می‌روند، وجود ندارد.

در همین حال نیکی مورگان وزیر آموزش انگلیس روز سه‌شنبه ضمن محکوم کردن اعتصاب معلمان گفته که این حرکت صنفی 'به‌طورکلی غیرقابل‌قبول ' است.

وی در گفت وگو با اسکای نیوز گفت: ما الان دقیقا نمی دانیم که چه میزان از مدارس در انگلیس متاثر از اعتصاب اعضای اتحادیه معلمان شده اند .

وزیر آموزش انگلیس همچنین مدعی شد که اعتصاب معلمان تنها از سوی یک سوم از اعضای اتحادیه یاد شده مورد حمایت قرار گرفته که این نشان می دهند تنها کمتر از ده درصد از معلمان کل انگلیس به این حرکت اعتراضی پیوسته اند.

وی همچنین با رد کاهش بودجه آموزشی در انگلیس در دولت محافظه کار کامرون، گفت که بودجه مدارس در سال جاری 40 میلیارد پوند است که نسبت به سال مالی 2011 - 2012 ، 4 میلیارد پوند بیشتر است.

اتحادیه معلمان انگلیس در همین حال اعلام کرده است در 26 تیرماه نیز در اعتراض به کاهش بودجه‌ها در پی تداوم اقتصاد ریاضتی و گسترش نژادپرستی، تظاهرات سرتاسری برگزار خواهد کرد .

پیش‌تر نیز پزشکان و کارکنان شبکه بهداشت عمومی انگلیس ( ان اچ اس ) در اعتراض به وضعیت قراردادهای جدیدشان اعتصاب‌ها و اعتراضات خیابانی متعددی برگزار کرده بودند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین