|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
معاون استانداری کرمانشاه:
کد خبر: ۱۰۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حدود 70 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر پدیده ریزگردها قرار دارند.
 معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حدود 70 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر پدیده ریزگردها قرار دارند.

مجتبی نیک کردار در «نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور» که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی مرتبط با موضوع گرد و غبار در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه 70 درصد جمعیت کشور در منطقه زاگرس زندگی می‌کنند که تحت تاثیر گرد و غبار هستند، گفت: موضوع گردوغبار مساله یکی دو استان نیست و جمعیت زیادی از کشور با آن مواجه‌اند و با توجه به بزرگی مساله و تاثیر آن بر سلامت مردم، انتظار است به این موضوع بزرگ هم نگاه شود.

نیک کردار با اعلام اینکه 10 سال است در کرمانشاه بطور جدی درگیر مساله ریزگردها هستیم، گفت: طی این 10 سال بطور میانگین سالانه 130 روز هوای استان در شرایط غیراستاندارد بوده، در حالیکه در 50 سال قبل از آن تنها 16 روز غبارآلود در استان داشتیم.

وی افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که طی این 10 سال به اندازه بزرگی این بحران به آن توجه نشده که انتظار داریم توجه بیشتری به این موضوع شود.

غلامحسین کاظمی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست با اعلام اینکه تاکنون اقدامات فراملی و ملی برای مقابله با پدیده ریزگردها انجام شده، گفت: با این وجود هنوز هم شاهد این پدیده در بخش‌هایی از کشور از جمله استان کرمانشاه هستیم.

وی افزود: بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش استان، سال گذشته 36 روز هوای استان خارج از شرایط استاندارد بود که از این تعداد 33 روز وضعیت هشدار، دو روز اضطرار و یک روز بحران داشتیم.

کاظمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 24 روز هوای استان خارج از شرایط استاندارد بوده که رشد قابل ملاحظه ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه این دولت نسبت به این مساله حساسیت دارد، گفت: با این وجود اقدامات انجام شده هنوز نتوانسته موجب رضایت مردم شود.

وی افزود: یک عزم جدی‌تر نیاز است تا با جلب مشارکت بین المللی بتوانیم این پدیده که منشاء خارجی دارد را کنترل کنیم.

رنجبر همچنین خواستار در نظر گرفتن امتیازاتی برای استانهای درگیر با مساله ریزگردها شد.

مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حفاظت از پوشش جنگلی غرب کشور بعنوان سپری که تاحدودی جلوی ریزگردها را می گیرند، گفت: همچنین توسعه فضای سبز می‌تواند به کاهش آثار ریزگردها کمک کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین