|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان:
کد خبر: ۱۰۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
« میشل موسی» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان تاکید کرد: همه نشانه ها، اطلاعات و پیگیری ها حاکی است که چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین منتقل شده و با وجود انکار کابینه دشمن صهیونیستی همچنان در زندان های رژیم اسرائیل هستند.
 « میشل موسی» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان تاکید کرد: همه نشانه ها، اطلاعات و پیگیری ها حاکی است که چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین منتقل شده و با وجود انکار کابینه دشمن صهیونیستی همچنان در زندان های رژیم اسرائیل هستند.

میشل موسی که در مراسم همبستگی با چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی و خانواده های آنها سخن می گفت، خاطرنشان کرد: ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان یک پرونده حقوقی و انسانی است و اقدامات برای گمراه کردن و سرپوش گذاشتن بر حقایق،غفلت بین المللی و توسل به سیاست های پشت گوش انداختن و شترمرغی ره بجائی نمی برد و چاره ای بجز روشن شدن ابعاد این پرونده و پایان این ظلم مستمر نیست.

این مراسم روز دوشنبه با حضور تعداد زیادی از شخصیت های دینی ، سیاسی و اجتماعی لبنان و فلسطین و اعضای برخی از خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی در محل سفارت ایران در لبنان برگزار شد.

در این مراسم تعداد زیادی از شخصیت های دینی ، سیاسی و اجتماعی لبنان و فلسطین ، اعضای برخی از خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی و « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان شرکت کردند.

میشل موسی اظهارداشت: 34 سال از جنایت ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان گذشته اما وجدان جهانی همچنان غائب است و یا می خواهد خود را به خواب بزند و دشمن اسرائیلی هم به جنایات خود بدون قید و بند و با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و اصول انسانی و تحت پوشش برخی منافع بین المللی ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که دیپلمات های ایرانی در لبنان ربوده شده اند درحالی که از مصونیت دیپلماتیک براساس معاهده وین برخوردار بوده اند.

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان در عین حال تصریح کرد: ربایش چهار دیپلمات ایرانی در زمان اشغال خاک لبنان توسط رژیم اسرائیل صورت گرفته و در آن زمان لبنان دولت نداشت بنابر این رژیم اشغالگر اسرائیل باید همه تبعات و پیامدهای این جنایت را برعهده بگیرد.

میشل موسی تاکید کرد: همه نشانه ها ، اطلاعات و پیگیری ها حاکی است چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی به داخل سرزمین اشغالی فلسطین منتقل شده و با وجود انکار کابینه دشمن صهیونیستی همچنان در زندان های رژیم اسرائیل هستند.

وی گفت: رژیمی که از تروریسم حمایت و همه قوانین و مقدسات را نقض می کند و مرتکب نسل کشی و سلب تابعیت ملت فلسطین شده است، عجیب نیست که دیپلمات های مسلمان ایرانی را ربوده باشد.

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان افزود:این رژیم همه ملت فلسطین را ربوده و منازل آنها را ویران و زمین های کشاورزیشان را نابود کرده است، به مقدسات اسلامی و مسیحی تعرض و تاریخ را جعل و از همه چیز برای اجرای طرح بزرگ شهرک سازی سوء استفاده می کند.

میشل موسی خاطرنشان کرد: ما بر همبستگی خود با دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده تاکید می کنیم و با صدائی بلند خواستار افزایش فشارها بر رژیم اسرائیل هستیم تا نسبت به ربودن و زندانی کردن آنها در داخل فلسطین اشغالی اعتراف و برای آزادی فوری و بازگرداندن توام با سلامت آنها به کشور و نزد خانواده هایشان اقدام کند.

وی تصریح کرد: باردیگر ناراحتی و اندوه خود را از ارتکاب این جنایت در خاک لبنان و هدف قرار گرفتن کشوری که با لبنان و ملت آن روابط تاریخی، مستحکم و صادقانه دارد، ابراز می کنیم.

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان اظهارداشت: از جامعه مدنی و سازمان های حقوق بشری بین المللی می خواهیم جنایات اسرائیل مانند نقض حقوق بشر در مقابل جهانیان را رسوا و برای تحقق عدالت و بیدارسازی وجدان بشری تلاش کنند.

وی تاکید کرد: باور داریم که ربایش چهار دیپلمات ایرانی یک لکه ننگ بر پیشانی جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری به ویژه کشورهای مدعی حقوق بشر است.

میشل موسی گفت: باردیگر تاکید می کنیم که خواستار بسته شدن این پرونده انسانی، آزادی چهار دیپلماتی ربوده شده مظلوم و بازگشت سالم آنها نزد خانواده های صبور و کشورشان هستیم.
14 تیرماه، سی وچهار سال پیش رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی به کمک مزدورانش چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را در خاک لبنان ربود.

چهار دیپلمات ایرانی با نام های محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت، کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی وتقی رستگار مقدم راننده سفارت که درتابستان سال 61 از دمشق عازم بیروت بودند درچهل کیلومتری شمال این شهر و در ایست و بازرسی « البرباره» ابتدا توسط نیروهای فالانژ لبنان ربوده شده و سپس تحویل نظامیان رژیم صهیونیستی داده شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین