|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
باران گل برشهادتگاه لاله های سرخ که 12 تیر سال 67 توسط ناو امریکایی وینسنس از گلزار ایران چیده و در آب های خلیج فارس رها شدند عصرشنبه باریدن گرفت.
  باران گل برشهادتگاه لاله های سرخ که 12 تیر سال 67 توسط ناو امریکایی وینسنس از گلزار ایران چیده و در آب های خلیج فارس رها شدند عصرشنبه باریدن گرفت.

باغبانان این لاله های سرخ به ناحق چیده شده با حضور در آبی نیلگون خلیج فارس بر عمر کوتاه گل های خود همچون ابر پُر بار بهاری گریه و زاری سردادند.

در بین این دسته گل 298 ساقه ای 66 غنچه نشکفته ای بودند که با بی رحمی و قساوت قلبی وصف ناپذیر از باغ زندگی و شادابی چیده، پژمرده و از میان رفتند.

داغی که امریکا در سال 67 بر دل خانواده های مسافران پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد کرد هنوز هم تازگی دارد به ویژه وقتی به یاد می اورند که شیطان بزرگ با دادن مدال افتخار به فرمانده ناو وینسنس از او تقدیر کردند بر عمق درد و اندوه این خانواده ها افزوده می شود.

امریکا که داعیه حقوق بشرش گوش عالم را کر کرده بدین ترتیب به جهانیان اعلام کرد حقوق انسان ها تا زمانی ارزشمند بوده که در راستای خواسته هایشان باشد و در غیر این صورت قتل و کشتار انسان ها از آب خوردن هم برایشان آسان تر است.

انسان هایی که با شلیک دو موشک ناو وینسنس همچون گل در آب های خلیج فارس پرپر شدند بی رحمی و ددمنشی امریکا را با شهادت خود به اثبات رساندند.

در مراسم گلباران که معاون هماهنگ کننده حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس ، استاندار ، معاونان استاندار ، فرماندار بندرعباس ، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان وجمعی از مسئولان وخانواده های شهدای این حادثه حضور داشتند از عرشه شناور و چرخبال شهادتگاه 298مسافر هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی با شعار مرگ بر آمریکا در بیست وهشتمین سال گلباران شد.

هرچند سازمان ملل که از سوی برندگان جنگ جهانی دوم شکل گرفته چشم هایش را بر جنایت های امریکای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل بسته است ولی همه جهانیان رفتار گستاخانه آنرا در این فاجعه به عینه مشاهده کردند.

ساعت 10 صبح 12 تیر ماه سال 67 مسافران هواپیمای ایرباس 655 جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی شادمانه پرواز کردند، اما این پرواز دقایقی بعد توسط موشک های ناو پیشرفته وینسنس آمریکا هدف گرفته شد و خون 298تن از مسافران از جمله زنان و کودکان این پرواز همچون فرشی رنگین بر خلیج فارس نقش بست.

در این پرواز ناتمام 298 مسافر و خدمه اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع جان باختند . در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی بودند.

در این آیین که هرساله به مناسبت به شهادت رسیدن 298 مسافر پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود خانواده های این شهیدان به همراه جمعی از مسئولان شرکت می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین