|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
»
کد خبر: ۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
اتحادیه اروپا درباره غیرقانونی بودن تصمیم رژیم صهیونیستی در تصویب ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داده است.
تدبیر و امیدسخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۲۱ مرداد) در این زمینه هشدار داد.

 

به گزارش پرس تی وی، مان افزود: «شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری طبق قوانین بین‌المللی اقدامی غیرقانونی است و به عنوان یک تهدید، راه‌حل تشکیل ۲ کشور برای حل و فصل درگیری اسرائیلی- فلسطینی را غیرممکن می‌کند.»

 

سخنگوی اشتون تصریح کرد اتحادیه اروپا از تمامی طرف‌ها می‌خواهد از اقداماتی که ممکن است روند مذاکرات و چشم انداز صلح را تضعیف کند خودداری کنند.

 

يوري آريل، وزير مسکن رژيم صهیونیستی، روز یکشنبه (۲۰ مرداد) تاییدیه نهایی را برای ساخت ۷۹۳ واحد مسکونی در اراضی اشغالی شرق بیت‌المقدس و ۳۹۴ واحد دیگر در کرانه باختری صادر کرد.

 

تصویب این طرح در حالی مطرح می‌شود که دور جدید مذاکرات بین مقام‌های اسرائیل و تشکیلات خودگردان قرار است روز چهارشنبه (۲۳ مرداد) در بیت‌المقدس آغاز شود.

 

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی خشم فلسطینیان را برانگیخت. صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین می‌گوید تشکیلات خودگردان در حال حاضر به تحریم مذاکره با اسرائیل می‌اندیشد. عریقات افزود: «طرح‌های شهرک سازی با اصل اعتمادسازی و حسن نیت که باید برای ازسرگیری مذاکرات فراهم می‌شد، مغایرت دارد.»

 

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک ‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین