|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به صورت کلی، بیشتر اجناس در سطح بین المللی بر اساس دلار قیمت گذاری می شوند. به همین دلیل در صورتی که ارزش دلار افزایش یابد، بهای طلا کاهش و در صورت کاهش ارزش دلار، بهای فلز زرد افزایش می یابد.
بهای طلا در نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

وبسایت یاهو فایننس در گزارشی نوشت: بهای طلا در نیمه نخست سال 2016 25 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا باید چندین عامل را در نظر داشته باشند. در این میان سطح عرضه و تقاضا در بازار و حتی سطح بهره بانک ها در بهای آن تاثیر گذار است. برای یافتن دلیل افزایش چشمگیر بهای طلا، باید به عملکرد این فلز گرانبها در بازارهای جهانی نگاهی بیاندازیم.

قیمت گذاری

به صورت کلی، بیشتر اجناس در سطح بین المللی بر اساس دلار قیمت گذاری می شوند. به همین دلیل در صورتی که ارزش دلار افزایش یابد، بهای طلا کاهش و در صورت کاهش ارزش دلار، بهای فلز زرد افزایش می یابد.

پناهگاه امن

در طول تاریخ، طلا همیشه عنوان پناهگاه امن را به خود اختصاص داده است. دلیل این موضوع ارزش ذاتی طلا و نبود امکان دستکاری در آن از سوی دولت های جهان است. هنگامی که بازارهای جهانی با کاهش شدید ارزش مواجه می شوند، سرمایه گذاران می توانند با خرید دارایی های مرتبط با فلز زرد، از ضرر جلوگیری کنند.

تقاضا برای صندوق قابل معامله در بورس

سرمایه گذاری در بازار طلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 122 درصد افزایش یافته است. در همین حال صندوق های قابل معامله در بورس افزایشی 300 درصدی را تجربه کرده اند. افزایش تعداد خریداران طلا و تقاضای بالا، به معنای کمتر شدن طلای موجود در بازارهای جهانی و افزایش بهای آن است.

نرخ منفی بهره

از ابتدای امسال، بخش مالی آمریکا به دلیل کاهش نرخ سود، سود وام دهی را کاهش داده است. هنگامی که افزایش نرخ سود پیش بینی می شود، ارزش سهام بانک های مختلف نیز با رشد نرخ بهره، افزایش می یابد.

بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، بیش از 7 هزار میلیارد اوراق قرضه عرضه شده از سوی دولت های مختلف، سودی کمتر از صفر درصد به همراه داشته اند. این بدین معنا است که مشتریان با خرید این اوراق، در واقع با ضرر مواجه می شوند؛ موضوعی که باعث شده این افراد به بازار طلا رو آورند.

برکسیت

رای مثبت شهروندان انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، باعث شد ارزش پوند در مقابل دلار به پایین ترین سطح خود در 32 سال گذشته برسد. بر اساس گزارش های منتشر شده، نگرانی ها از تاثیر برکسیت باعث ورود 335 میلیون دلار سرمایه به بازار طلا شد. در همین حال، آینده جغرافیای سیاسی و اقتصادی اروپا همچنان نامعلوم باقی مانده و به همین دلیل می توان انتظار داشت بهای طلا همچنان به رشد خود ادامه دهد.

طلا یکی از خاص ترین سرمایه های موجود در سطح جهان است و سرمایه گذاران باید با دید دیگری به بازار این فلز گرانبها نگاه کنند. با دلایلی که در این گزارش به آن ها اشاره شد، می توان تا حدودی به پاسخ پرسش مطرح شده دست یافت. با این حال انتظار می رود بهای طلا تا پایان سال همچنان به رشد خود ادامه دهد و افراد بسیار دیگری به سرمایه گذاری در آن بپردازند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین