مجموع آثار برگزیدگان دوره اول جایزه فرشته با عنوان قصه های دهه شصت با مقدمه ابراهیم حقیقی منتشر شد. لیلی گلستان ویراستار کتاب و ابراهیم حقیقی طراح جلد آن است.

محمدعلی حیدری مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهرکتاب فرشته گفت: یکی از تصمیماتی که قریب به دوسال پیش در سلسله نشست‌ های شورای برگزاری جایزه فرشته اتخاذ کردیم این بود که علاوه بر برگزاری این رویداد هنری، انتشار مجموعه آثار برگزیدگان را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: در این میان پس از بررسی موضوعات مختلف، دوره نخست جایزه فرشته را با موضوع دهه شصت و صرفا در حوزه داستان کوتاه برگزار کردیم. شرکت کنندگان مسابقه جایزه فرشته همگی متولدین دهه شصت بودند و شاید انتخاب این موضوع برای مسابقه بهترین گزینه بود؛ چرا که با اهداف شورای برگزاری این مسابقه که ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتاب‌خوانی به ویژه در میان جوانان است، هم خوانی و قرابت داشت.

حیدری در ادامه گفت: این کتاب در شمارگان هزار نسخه و به قیمت 8 هزار تومان توسط انتشارات هرمس منتشر شده است و عناوین داستان های آن عبارتند از: داستان «سفر به ماه» نوشته محمدرضا امامی رتبه نخست را در این رقابت از آنِ خود کرد و داستان های «لبِ جیحون» / مصطفی انصافی، «شرح متن» / ساسان شیبانی نژاد، «به اندازه یک گردوی مظلوم» / مجتبی فدایی، «تابوت خالی» / فاطمه مهدوی پور، «لبخند بزن» / الهام نظری، «محله کمونیست ها» / امیررضا جلائیان، «کولی های خیابان ستارخان» / فرشاد موسی زاده، «مرگ گنجشک ها در سه اپیزود» / محسن کاکاوند و «گوجه ربی» / مرتضی برزگر به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را کسب کرده و آثار به چاپ رسیده در این مجموعه داستان هستند.