|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
خبرگزاری رویترز با اشاره به انتشار جزییات بیشتر درباره بازداشت 10 ملوان آمریکایی در خلیج فارس گزارش داد: ملوانان نیروی دریایی آمریکا در طول بازداشت خود اطلاعات حساسی را لو داده‌اند.
 خبرگزاری رویترز با اشاره به انتشار جزییات بیشتر درباره بازداشت 10 ملوان آمریکایی در خلیج فارس گزارش داد: ملوانان نیروی دریایی آمریکا در طول بازداشت خود اطلاعات حساسی را لو داده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا  در گزارشی جدید اعلام کرد: ملوانان نیروی دریایی که در ماه ژانویه به دست نیروهای ایرانی بازداشت شدند، اطلاعات رویترز: ملوانان آمریکایی هنگام بازداشت اطلاعاتی را فاش کرده‌اندزیادی به بازداشت کنندگان خود دادند و در پی یک رشته اشتباهات توسط خدمه و مافوق‌های خود در خلیج (فارس) دستگیر شدند.

در این گزارش آمده است: برخی از 10 سرنشین دو قایق نیروی دریایی که 12 ماه ژانویه با تهدید سلاح توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازداشت شدند، اطلاعات حساسی هم‌چون رمز لپ تاپ و تلفن را به ایرانی‌ها لو داده‌اند.

این دو قایق در مسیر خود از کویت به بحرین در آب‌های خلیج (فارس) بودند که به دلیل نقص فنی از مسیر خود منحرف و سپس توسط نیروهای ایرانی در نزدیکی جزیره فارسی بازداشت شدند.

به گزارش رویترز، این حادثه چندین روز پیش از اجرای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی به وقوع پیوست که نگرانی‌هایی را برانگیخت اما آن‌ها درنتیجه رایزنی‌های مقامات ایران و آمریکا 15 ساعت پس از بازداشت، آزاد شدند.

وزارت دفاع آمریکا، ضعف در برنامه‌ریزی، مقاماتی که خطرات را به درستی بررسی نکردند و فقدان نظارت و روحیه پایین را علت این حادثه دانسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش اعلام شده است: مشخص است که برخی از سرنشینان، اگر نگوییم همه، دست کم مقداری اطلاعات به غیر از نام، درجه، شماره شناسایی و تاریخ تولد خود را در اختیار بازجویان قرار داده‌اند. در واقع برخی از این ملوانان، قابلیت‌های قایق‌های خود و رمز تلفن‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های‌شان را به ایرانی‌ها گفته‌اند.

در این گزارش آمده است که 9 نفر در ارتباط با این ماجرا تنبیه انضباطی شده‌اند اما اسامی سانسور شده است.

نیروی دریایی آمریکا پیش از این نیز دو فرمانده مرتبط با این حادثه را به دلیل بی‌مسوولیتی و تصمیم‌گیری غلط اخراج کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین