|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
بررسی اظهارات اخیر دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که وی احتمالا در حال تلطیف مواضع و اظهارات جنجالی گذشته خود است.
 بررسی اظهارات اخیر دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که وی احتمالا در حال تلطیف مواضع و اظهارات جنجالی گذشته خود است.

دونالد ترامپ ممکن است در نهایت کاری را که بسیاری از رهبران جمهوری‌خواه امیدوار بودند، انجام دهد؛ یعنی لحن سخنان خود را ملایم‌تر کند. وی هنوز این کار را انجام نداده است، اما هر روز نشانه‌های بیشتری مشاهد می‌شود که مبین آن است که ترامپ قصد دارد فعالیت‌های انتخاباتی خود را بیشتر با ذائقه رای‌دهندگان در انتخابات سراسری ماه نوامبر (آبان) هماهنگ سازد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در حال اعمال آخرین تغییرات در یک یادداشت سیاست‌گذاری است که پیشنهاد وی در زمینه ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به ایالات متحده را تغییر خواهد داد. در عوض قرار است ترامپ ورود مهاجران از کشورهایی را که مشهور به دارا بودن ارتباط، آموزش و تجهیز تروریسم هستند، ممنوع اعلام کند.

در همین حال، وی لحن تند خود درباره درخواست اخراج تمام مهاجران فاقد مجوز از آمریکا را تعدیل کرده است.

این تغییر لحن پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ در چند هفته گذشته با مجموعه‌ای از تیترهای منفی در رسانه‌ها مواجه شده که سوالاتی را درباره نحوه رفتار وی با زنان و اقلیت‌ها و شایستگی وی برای ریاست جمهوری مطرح می‌کند. سوال اصلی این است که آیا ملایم‌تر شدن لحن ترامپ تاکتیکی و مقطعی است و به زودی مواضع افراطی مجددا جای آن را خواهد گرفت یا یک استراتژی بلندمدت است که می‌تواند به تقویت جایگاه اجتماعی وی در رقابت با هیلاری کلینتون کمک نماید.

ترامپ اولین بار در سال گذشته میلادی و پس از حمله تروریستی در سن برناردینوی کالیفرنیا پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا را مطرح ساخت.

او پس از تیراندازی ماه جاری در کلوب همجنس‌گرایان در اورلاندو بر ضرورت ممنوعیت ورود مسلمانان از «دولت‌های تروریست» تمرکز کرد و نه ممنوعیت ورود تمامی مسلمانان. وی حتی به امکان ورود مسلمانان این کشورها به خاک آمریکا تا زمانی که پرونده آنها «به شکلی قوی‌تر بررسی شود» سخن گفته است.

ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیشنهادش درباره ممنوعیت ورود مسلمانان، شامل مسلمانان چه کشورهایی می‌شود؟ گفت: «مردمی که از دولت‌های تروریست می‌آیند- و شما می‌دانید که وقتی دارم درباره دولت‌های تروریست حرف می‌زنم منظور کدام کشورهاست.»

دقایقی قبل از این گفت‌و‌گو، ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه وی به عنوان رئیس‌جمهوری آیا اجازه ورود مسلمانان اسکاتلندی به خاک آمریکا را خواهد داد، با اخاذ لحنی ملایم‌تر گفته بود: «از نظرم مانعی نخواهد داشت.»

استیون منوچین، رئیس امور مالی ستاد ترامپ که در سفر میلیاردر نیویورکی به اسکاتلند وی را همراهی می‌کرد، گفت: «این موضوع (ممنوعیت ورود به خاک آمریکا) به تروریسم مربوط می‌شود و ارتباطی به مذهب ندارد.»

هوپ هیکس، سخنگوی ترامپ تحت فشار رسانه‌ها برای ابهام‌زدایی از مواضع ترامپ روز شنبه به سی‌ان‌ان گفت که ترامپ می‌خواهد موضوع ممنوعیت ورود مسلمانان، متمرکز بر افرادی حاضر در دولت‌هایی باشد که به عنوان «دولت‌های تروریست» مشخص شده‌اند. این اولین تایید رسمی چرخش ترامپ از مواضع جنجالی گذشته‌اش بود.

وی همچنین، بر خلاف سخنان یک سال گذشته خود به جای تاکید بر موضوع مجرم بودن مهاجران بدون مجوز و «متجاوز» خواندن مهاجران مکزیکی، تاکید کرد که سیاست‌های مهاجرتی وی پرحرارت خواهد بود.

به گزارش آنا به نقل از سی‌ان‌ان، ظاهرا ترامپ اکنون با این واقعیت تلخ مواجه شده است که تاکیدش بر سیاست‌های بحث‌برانگیز و سخنان جنجالی کمکی به او در رقابت با کلینتون در انتخابات سراسری نخواهد کرد.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دارای حاشیه امن 5 تا 12 درصدی نسبت به ترامپ است و نه تنها میزان اقبال رای دهندگان به میلیاردر نیویورکی بهبود نیافته، بلکه حدود 6 نفر از هر 10 آمریکایی، نظر نامساعدی درباره ترامپ دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین