|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
وزیر کشور با بیان اینکه ایستادگی مردم در برابر تروریست ها صفحه درخشانی در کارنامه کشور خواهد بود، گفت: در سوریه، عراق، یمن، لبنان بحرین و همه کشور های منطقه توفیقاتی داشته ایم.
وزیر کشور با بیان اینکه دولت همه مسیرها را برای مشارکت مردم و نقش آفرینی آنان هموار کرده است گفت: هم اکنون بستر نقش آفرینی مردم با درایت رهبری فراهم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: نقش اصلی در اقتصاد، سرمایه های خرد و کلان مردم است که در این راستا باید با مشارکت فکری، بهره وری، تامین منابع، ارائه الگوی مصرف و همراهی آنان اقتصاد مقاومتی را پیش برد.

وزیر کشور گفت: کشور با منابع نفتی اداره نمی شود و اگر قیمت نفت 100 دلار نیز باشد تنها امور اجرایی کشور با این امر می گذرد.

وی اظهار کرد: استان ها باید در خصوص اقتصاد مقاومتی با هم رقابت داشته باشند و میزان مشارکت مردم را بالا ببرند.

وزیر کشور افزود: هم اکنون دولت سه استان کشور را بر عهده من گذاشته است تا در این راستا اقدامات مناسبی به صورت پایلوت انجام دهیم که این امر در بقیه استان ها نیز اجرایی خواهد شد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: هم اکنون همه قوانین و مقررات کشور نیز در این راستا تغییر کرده است و مجلس نیز همراه تر خواهد بود.

وی بر نقش مردم در توسعه پایدار تاکید و تصریح کرد: هم اکنون رهبری بر نقش مردم در این مقوله توسعه بسیار تاکید دارند که در این راستا در حوزه توسعه و فعالیت های اقتصادی اقتصاد مقاومتی را اصل قرار داده اند که پایه آن نیز بر مشارکت مردم استوار است و همچنین دولت نیز به این نقش آفرینی مردم اعتقاد دارد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون دشمنی ها و نقشه های آنان آشکار، روشن و شفاف شده است و آخرین آفت نیز وجود تکفیری ها است که آبرو، مال، جان و تمدن اسلام را نشانه گرفته است و خطری برای دین محسوب می شود اما در نهایت خود دشمنان از این ناحیه ضرر خواهند کرد.

رحمانی فضلی افزود: همه دنیا متوجه شده اند این گروه های افراطی خشونت طلب در یک منطقه متوقف نمی شوند و در اروپا و سایر کشور ها نیز دیده می شوند و دنیا متوجه خطر تحریف اسلام از مسیر خود شده است، با وجود اینکه هزینه های زیادی داده ایم اما اسلام در نهایت ضرر نخواهد کرد.

وی افزود: همه کشور ها قبول دارند که کشورمان در مقابل تروریست ها جانانه ایستاده و با افراط گری ها مبارزه می کند و این مهم را همه تایید کرده اند و توفیقاتی نیز به دست آورده ایم که با همت مردم، رهبری و هدایت گری رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت و شورای امنیت عالی پیش می رود.

وزیر کشور با بیان اینکه ایستادگی مردم در برابر تروریست ها صفحه درخشانی در کارنامه کشور خواهد بود، گفت: در سوریه، عراق، یمن، لبنان بحرین و همه کشور های منطقه توفیقاتی داشته ایم.

وی اظهار کرد: آمریکا، کشورهای اروپایی و سایر کشورها همه به این نتیجه رسیده اند که هیچ موضوعی در منطقه بدون مشارکت ایران قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه ما به آمریکا اعتماد نداریم افزود: در سطح بین المللی ما کارنامه قابل قبولی داریم و در قضیه برجام همه قدرت های مخالف ایران مانع کار شدند اما مسیر را به خوبی پیش بردیم و به لطف خدا، هدایت های رهبری، مقاومت مردم و مذاکرات طولانی و پیچیده موفق شدیم شری را دفع کنیم.

وی گفت: هم اکنون نیز دشمنی آمریکا کم نشده است و ما نیز به آنان اعتماد نداریم اما با بصیرت، آگاهی، دقت، قدرت، تبعیت از رهبری، حمایت از دولت تلاش می کنیم تا کار ها تقویت شود.

رحمانی فضلی اساس قدرت و حضور در عرصه های بین المللی را مولفه وحدت و انسجام ذکر کرد و گفت: تنها می توانیم با این امر به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی با بیان اینکه نباید دشمن ایجاد رخته کند افزود: در شریطی که قیمت نفت به یک چهارم رسید و خیلی از کشور ها همچون عربستان همه ذخایرش را به میدان آورد، ارزش پولی روسیه 50 درصد کاهش یافت و در برخی کشور ها تورم 250 درصد رشد کرد اما، ما در این شرایط رشد یک درصد تورم را داشته ایم.

***ثبات اقتصادی بستر فعالیت اقتصادی را فراهم می کند

وزیر کشور با بیان اینکه ثبات اقتصادی بستر فعالیت اقتصادی در کشور را فراهم می کند گفت: ما باید ثبات اقتصادی داشته باشیم و اگر هر لحظه قیمت ها تغییر کند توجیه اقتصادی برای فعالیت ها نیز وجود نخواهد داشت.

***در حوزه امنیت در کشور ثبات داریم

رحمانی فضلی افزود: در حوزه امنیت ثبات داریم این در حالی است که بارها برخی از کشور ها اراده کرده اند که در کشورمان نارضایتی ایجاد کنند اما تاکنون موفق نشده اند.

وی اشاره ای به مرزهای شرقی و غربی کشور کرد و افزود: با وجود اینکه همسایه های ما بر مرزهایشان مسلط نیستند و مرز های طولانی نیز با آنان داریم اما توانسته مرزهای امنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حتی در کشور عراق در برخی از قسمت ها داعش حاکمیت دارد افزود: در این شرایط توانسته ایم در مرزهای با این کشور امنیت ایجاد کنیم که در این راستا مردم، نیروی انتظامی و امنیتی نقش موثری دارند.

***برای کار کردن برای مردم هیچ کم نگذارید

وزیر کشور با بیان اینکه برای کار کردن به مردم نباید چیزی کم گذاشت، گفت: هم اکنون سرمایه کم نداریم، 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و گرایش سرمایه گذاری خارجی نیز زیاد شده است باید در راستای فعالیت اقتصادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما در معرض حادثه بزرگ تاریخی در منطقه هستیم افزود: با وجود اینکه در کشورمان تنوع قومیت ها، نژاد ها و سایر شرایط نامتوازن اقتصادی از جمله فقر که این تفاوت ها منشاء چالش است داریم اما کشوری امن داریم.

وی گفت: رئیس جمهور همیشه در سخنان خود گفته اند که سرباز رهبری هستند و دستور داده اند تا تمامی منویات رهبری در حوزه های مختلف اجرایی شود و سرلوحه کار ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: استاندار خراسان شمالی طبق ارزیابی وزارت کشور مدیری موفق بوده است و به همین دلیل به استانداری خراسان جنوبی خواهد رفت.

وی صبوری، پرتلاش، پاکدستی، صالح و صادق بودن را از ویژگی های پرویزی استاندار سابق این استان عنوان کرد و گفت: محمدرضا صالحی نیز که هم اکنون جایگزین ایشان می شود فردی کارشناس، پیگیر، سالم، صادق، موفق است که از سربازی، کارشناسی، سرپرستی توانسته به این جایگاه دست یابد.

وی با بیان اینکه ارتباطات سطح ملی ایشان نیز خوب است افزود: با وزارت نیز ارتباطات خوبی دارد و می تواند در صحنه های مختلف نقش آفرینی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میزان موفقیت ها به هماهنگی ها و همکاری سایر دستگاه ها نیز مرتبط است گفت: از همه مسئولان انتظار داریم با وحدت و انسجام برای توسعه استان تلاش داشته باشند و فرد عاقل از شرایط استفاده می کند و هر کس که عقلش ناقص است زیاد دعوا می کند.

در این آیین از زحمات سیدعلی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی تقدیر و محمدرضا صالحی به عنوان استاندار جدید معرفی شد.

این آیین با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین