|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
با آب شدن یخ روابط مسکو و آنکارا وزیر امور خارجه روسیه از احتمال همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل بحران سوریه خبر داده است.
با آب شدن یخ روابط مسکو و آنکارا وزیر امور خارجه روسیه از احتمال همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل بحران سوریه خبر داده است.

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پاریس، پایتخت فرانسه گفت روسیه و ترکیه پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهوری دو کشور در زمینه عادی سازی روابط، به احتمال زیادی همکاری خود به منظور حل و فصل بحران در سوریه را از سر خواهند گرفت.

لاوروف همچنین گفت روز جمعه در حاشیه نشست سران منطقه در شهر سوچی روسیه در دریای سیاه با همتای ترک خود دیدار و درباره بحران سوریه و دیگر تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح شده است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه برای اولین بار پس از تیره شدن روابط آنکارا و مسکو در آذر 1394، در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده است.

پس از این گفتگوی تلفنی آنکارا و مسکو از دیدار پوتین و اردوغان در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

بعلاوه پوتین پس از این گفتگوی تلفنی، ممنوعیت سفر گردشگران روس به ترکیه را لغو کرد.

پوتین گفت اکنون «زمان آغاز روند عادی سازی روابط تجاری» با ترکیه و لغو تحریم‌هاست؛ سفر گردشگران روس به ترکیه با وجود تهدید تروریسم آغاز می‌شود.

وی افزود اردوغان به من «اطمینان داد، دولت ترکیه هرکاری انجام خواهد داد تا امنیت شهروندان ما تامین شود.»

کرملین روز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود اردوغان در نامه‌ای به پوتین «ابراز امیدواری کرده تا شرایط مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه حل و فصل شود.»

بیانیه کرملین می‌افزاید: «در این نامه تصریح شده است که روسیه دوست ترکیه و شریک راهبردی آن است و مقامات ترکیه نمی‌خواهند این روابط خراب شود.»

این بیانیه می‌افزاید اردوغان در این نامه تصریح کرده است: «من یک بار دیگر ابراز همدردی کرده و به خانواده خلبان روسی که در این حادثه کشته شد، تسلیت می‌گویم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین