|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
رویترز به نقل از مقام های نظامی افزود: نیروهای عراقی اکنون که دو هفته از آغاز حرکتشان از شهر پالایشگاهی بیجی می گذرد، در فاصله 45 کیلومتری پایگاه هوایی قیاره هستند.
نیروهای عراقی امروز (چهارشنبه) از پیشروی به سوی پایگاه هوایی راهبردی قیاره خبر دادند؛ دستاوردی که می تواند به عنوان سکوی آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فرمانده ارشد عراق اعلام کرد که ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز سه شنبه منطقه تلول الباج در 260 کیلومتری شمال بغداد را از اشغال داعش خارج کردند.

رویترز به نقل از مقام های نظامی افزود: نیروهای عراقی اکنون که دو هفته از آغاز حرکتشان از شهر پالایشگاهی بیجی می گذرد، در فاصله 45 کیلومتری پایگاه هوایی قیاره هستند.

آزادسازی پالایشگاهی دیگر در نزدیکی قیاره با ظرفیت روزانه 16 هزار بشکه نفت می تواند ضربه مهلکی به گروه تروریستی داعش وارد کند.

آزادسازی شهر مهم فلوجه در غرب بغداد باعث شد تا عملیات نیروهای عراقی برای بازپس گرفتن موصل جان تازه ای بگیرد.

دو سال پس از اشغال مناطق وسیعی از عراق از جمله موصل، اکنون ورق علیه گروه تروریستی داعش برگشته و مجموعه ای از نیروها که در جبهه مقابل این گروه صف کشیده اند روز به روز به مواضع داعش بیشتر نفوذ می کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داده است که شهر موصل در سال میلادی جاری از اشغال داعش آزاد خواهد شد.

هرچند گروه دیگری از نیروهای عراقی که از ناحیه شرق ساحل رود دجله به قیاره نزدیک می شوند، پیشروی کندتری داشته اند. این گروه ها نیز از حدود سه ماه قبل که حرکت خود را از مخمور آغاز کردند، تاکنون کنترل شمار زیادی از روستاها را از داعش پس گرفته اند.

به گفته یک مقام نظامی، نیروهای عراقی روز چهارشنبه مواضع داعش در منطقه حاج علی را گلوله باران کردند؛ حرکتی که باعث شد راه پیشروی آن ها به ساحل این رود باز شود. انتظار می رود این نیروها به زودی در 10 کیلومتری رود دجله به نیروهای جنوب در نزدیکی پایگاه هوایی قیاره ملحق شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین