|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
دهقانی گفت : رشد کل علم دنیا در آی. اس. آی، منفی چهار دهم درصد است به این ترتیب كه در سال ۲۰۱۴ در این پایگاه ۲.۳۱۶.۵۵۴ (دو میلیون و سیصد و شانزده هزار و پانصد و پنچاه و شش) مدرک نمایه شده بود تاكنون و در سال ۲۰۱۵ در این پایگاه ۲.۳۰۷.۵۳۴ (دو میلیون و سیصد و هفت هزار و پانصدو سی و چهار) مدرک نمایه شده است.
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس نمایه آی .اس .آی، جمهوری اسلامی ایران رتبه سوم دنیا را در رشد علم کسب کرد.

 جعفر دهقانی  گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵  در پایگاه استنادی آی. اس. آی سومین رشد علمی در دنیا را پس از روسیه و استرالیا به خود اختصاص داده و نسبت به دو سال گذشته میلادی از لحاظ كمیت تولید علم، رشد داشته است در حالی كه رشد كل علم دنیا در پایگاه ISI منفی بوده است.

 افزود: مقایسه تعداد مدارک علمی کشور كه در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵در پایگاه استنادی آی. اس. آی نمایه شده است، در مقایسه با سایر کشورهای دنیا نشان می دهد که رشد کمیت تولید علم جمهوری اسلامی ایران حدود ۸% است و پس از دو کشور روسیه و استرالیا  كه به ترتیب حدود ۱۳% و ۹%  رشد علم  دنیا را در اختیار دارند، ایران سومین كشور دنیا از لحاظ تولید علم است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  با بیان اینكه اطلاعات پایگاه استنادی آی. اس. آی در سال ۲۰۱۵ بسیار کامل تر از اسکوپوس است و  استناد به این پایگاه تصویر بهتری از علم کشور را فراهم می آورد گفت: علیرغم اینکه اطلاعات پایگاه استنادی آی. اس. آی در سال ۲۰۱۵ هنوز تکمیل نشده است، تعداد مدارک کشور نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد هشت درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد مقالات ایران در این پایگاه كه در سال ۲۰۱۴ تعداد ۳۱.۵۸۶ (سی و یک هزار و پانصد هشتادو شش) بود در سال ۲۰۱۵ به ۳۴.۳۵۹ (سی و چهار هزار و سیصد و پنچاه نه) مورد افزایش یافته است.

رئیس مركز اطلاع رسانی علوم و فناوری  وزارت علوم گفت: سهم کمیت تولید علم ایران در پایگاه استنادی آی. اس. آی كه  در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱.۳% (یک ممیز سه دهم درصد) بود در سال ۲۰۱۴ به ۱.۴% (یک ممیز چهار دهم درصد)، در سال ۲۰۱۵ به ۱.۵% (یک و نیم درصد) و در سال ۲۰۱۶ به ۱.۸% (یک ممیز هشت دهم درصد) افزایش یافته است.

 وی افزود: براساس آخرین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی اسکوپوس در تاریخ ۸/۴/۱۳۹۵، سهم جمهوری اسلامی ایران از کل تولید علم دنیا در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱.۹% (یک ممیز نه دهم درصد) است. در سال ۲۰۱۰ سهم ایران از کل تولید علم دنیا برابر با ۱.۲% (یک ممیز دو دهم درصد) و در خلال سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ این رقم حدود ۱.۵% (یک و نیم درصد) بوده است.

 دهقانی گفت : رشد کل علم دنیا در آی. اس. آی، منفی چهار دهم درصد است به این ترتیب كه  در سال ۲۰۱۴ در این پایگاه ۲.۳۱۶.۵۵۴ (دو میلیون و سیصد و شانزده هزار و پانصد و پنچاه و شش) مدرک نمایه شده بود تاكنون  و در سال ۲۰۱۵ در این پایگاه ۲.۳۰۷.۵۳۴ (دو میلیون و سیصد و هفت هزار و پانصدو سی و چهار) مدرک نمایه شده است.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین