|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
هفت عضو کابینه سایه انگلستان در واکنش به نتیجه همه‌پرسی اخیر در این کشور و در تلاش برای کنار زدن جرمی کوربین از ریاست حزب کارگر، استعفا دادند.
 هفت عضو کابینه سایه انگلستان در واکنش به نتیجه همه‌پرسی اخیر در این کشور و در تلاش برای کنار زدن جرمی کوربین از ریاست حزب کارگر، استعفا دادند.

رأی مثبت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا به تازه‌ترین بهانه برای حمله به «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بدل شده است.

کوربین خود از حامیان ماندن در اتحادیه اروپا بود، اما اغلب مناطق تحت تسلط حزب کارگر به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. مخالفان کوربین در داخل حزب، که پیش از این هم به بهانه‌های دیگر برای کنار رفتن وی تلاش کرده بودند، این بار با این استدلال که او نتوانسته مردم را به ماندن در اتحادیه مجاب کند، می‌گویند وی باید از ریاست حزب کنار رود.

روز گذشته بود که گزارش شد «هیلاری برن» از اعضای کابینه سایه با دیگر وزرا تماس گرفته و در تدارک کودتایی داخلی علیه کوربین است. بعد از تائید این گزارش‌ها، کوربین وی را از کابینه سایه کنار گذاشت، اما این پایان داستان نبود و از صبح امروز زنجیره‌ای از استعفاها آغاز شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، هفت نفر از 30 عضو کابینه سایه از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند. با در نظر گرفتن شخص برن، نزدیک به یک سوم کابینه کوربین دستخوش تغییر شده و احتمال افزایش شمار وزرای مستعفی نیز وجود دارد.

با وجود بروز این بحران بزرگ در داخل حزب کارگر، کوربین اعلام کرده است که از ریاست حزب کنار نمی‌رود. او امروز از اظهارنظر در مورد استعفای اعضای دولت سایه خودداری کرد.

کوربین که سال گذشته با فاصله زیاد نسبت به دیگر نامزدها به ریاست حزب رسید، چندان هم تنها نیست و شماری از اعضای حزب به حمایت از او برخاسته‌اند.

«آنگلا رینر» از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان گفته است: «کوربین تمام تلاش خود را برای کمک به ماندن انجام داد. اکنون زمان اتحاد است. حزب کارگر باید پشت رهبرش متحد شود و به کشور فکر کند.»

در مقابل هشت عضوی که تاکنون دست به شورش زده و در کودتای ضدکوربین مشارکت کرده‌اند، پنج وزیر کابینه هم به صراحت اعلام کرده‌اند که از کوربین حمایت می‌کنند و خواستار کناره‌گیری وی نیستند.

به نظر می‌رسد همه‌پرسی روز پنج‌شنبه نه فقط اتحادیه اروپا و انگلستان را هم جدا کرده، بلکه هر دو حزب اصلی این کشور را نیز دچار اختلافات جدی درونی کرده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین