|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
منتقدان دولت در تازه ترین فعالیت های خود در فضای مجازی، موضوع خرید هواپیما از شرکت بویینگ را دستاویز ساختند و آن را به حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه پیوند دادند. حمله به «برجام» و داستان فیش های حقوقی نجومی نیز طبق روال هفته های گذشته پای ثابت موضوع های مورد توجه مخالفان بود.
 منتقدان دولت در تازه ترین فعالیت های خود در فضای مجازی، موضوع خرید هواپیما از شرکت بویینگ را دستاویز ساختند و آن را به حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه پیوند دادند. حمله به «برجام» و داستان فیش های حقوقی نجومی نیز طبق روال هفته های گذشته پای ثابت موضوع های مورد توجه مخالفان بود.

فعالیت منتقدان در فضای مجازی علیه دولت، طی روزهای گذشته همچنان بر حمله به برجام و بهانه جویی های گوناگون متمرکز بود. در این میان، خرید هواپیماهای بویینگ به حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه و جان باختن آنان پیوند خورد و دولت به عنوان مقصر معرفی شد. همچنین، موضوع فیش های حقوقی با گذشت بیش از یک ماه از طرح آن، هنوز هدف انتقادها قرار دارد.

*** ابزارسازی برای حمله به دولت با بویینگ و برجام

مخالفان دولت که این روزها در شبکه های مجازی از هر ابزاری برای حمله به دولت سود می جویند و از هیچ حادثه ای برای رسیدن به هدف های سیاسی- تبلیغاتی خود به راحتی نمی گذرند، بار دیگر با تکیه بر موضوع خرید هواپیما از شرکت بویینگ، برجام را زیر سوال بردند و تلاش کردند آن را توافقی بی نتیجه برای کشور نشان دهند. در این میان، پای حادثه واژگونی اتوبوس سربازان نیز به میان کشیده شد.

یک کانال خبری منتقد درباره نتایج برجام نوشت: با گذشت یک سال از برجام، «حتی یک دلار» از این دارایی ‌ها از طریق سیستم بانکی وارد کشور نشده و محدودیت ‌های بانک مرکزی در این زمینه به قوت خود باقی است.

مخالفان دولت همچنین در این کانال ادامه تحریم ها علیه ایران را به حوزه ورزش به خصوص والبیال هم گسترش دادند و عنوان کردند: درحالی که فدراسیون جهانی والیبال از سیستم چشم عقاب به عنوان جایگزین ویدیو چک در لیگ جهانی استفاده کرده است این سیستم بخاطر تحریم های سیاسی به تهران نخواهد آمد و برجام همچنان عمل نمی کند.

همچنین کانال وابسته به یکی از خبرگزاری ها مدعی شد: دولت روحانی رکورد افزایش هزینه های جاری را زد و بانک مرکزی جزئیات خرج‌کرد دولت را منتشر کرد که بر این اساس، 433 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری شده است.

یک کانال مخالف دیگر هم نوشت: در حاشیه حقوق های نجومی و تعطیلی کارخانه های تولید ملی، تندیس قفل تدبیر بر تولید ملی به جهانگیری، رییس ستاد اقتصاد مقاومتی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ص) اهدا شد.

دیگر کانال تلگرامی هم با دستاویز قرار دادن حادثه واژگونی اتوبوس سربازان که منجر به کشته شدن 20 تن از آنان شد، نوشت: اگر روحانی به جای پرداختن به خرید بی اولویت هواپیماهای تشریفاتی و چندده میلیارد دلاری بوئنیگ و ایرباس که مخصوص سفر به اروپا و آمریکاست، فکری به حال ناوگان فرسوده اتوبوس ها و جاده های حادثه خیزکشور می کرد، شاید امروز سربازان عزیز در آغوش خانواده هایشان بودند.

کانال تلگرامی منتسب به طرفداران دولت پیشین نیز درباره خرید هواپیماهای جدید نوشت: قیمت 247 هواپیمایی که ایرباس و بوئینگ به ایران می فروشند معادل دو برابر درآمد فروش نفت در سال 94 است. به ادعای این کانال، اجرای توافق هسته‌ای در گرو خرید هواپیمای بوئینگ و ایرباس بوده و براساس اعتراف یک مدیر ارشد بوئینگ، فروش هواپیما به ایران بخشی از مذاکرات هسته‌ای است.

** حقوق مدیران دولتی، همچنان هدف نقد

این طور که به نظر می رسد، حاشیه سازی بر سر فیش های حقوقی مدیران به زودی پایانی نمی یابد و حتی با دستور صریح رییس جمهوری مبنی بر پیگیری این موضوع، مخالفان به تخریب دولت ادامه می دهند.

کانال تلگرامی یکی از خبرگزاری های کشور، در این زمینه به سخنان عضو پیشین ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اشاره کرد و نوشت: در جلسه‌ ای تبعیض‌ های موجود در فیش‌ های حقوقی پزشکان را به آقای «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت گفتم، ایشان جواب داد مثل لانه زنبور است اگر دست بزنیم به هم می ‌خورد. فردی وجود دارد که جوهر مدرکش هنوز خشک نشده 700 میلیون تومان کارانه گرفته است.

یکی از نمایندگان پیشین مجلس هم در صفحه مجازی خود درباره واکنش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انتشار فیش های حقوقی نوشت: متاسفانه مقامات وزارت بهداشت واکنش نامناسبی درباره فیش های حقوق اعضای این وزارتخانه نشان داده اند. به موضعگیری سبک و سست سخنگو این وزارتخانه نمی ‌پردازم. از دکتر «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت تعجب می کنم که چرا مواضع غیرقابل دفاع گرفته است. آقای وزیر! از شفافیت گله نکنید. شفافیت از فساد باز می دارد.

در کانال تلگرامی یک منتقد دولت نیز می خوانیم: بزرگواران اصلاح طلب و اعتدالی که همه مصوبات دولت قبلی را «مزخرف» خواندند و باطل کردند چرا به این یک مصوبه افزایش حقوق ها در دولت قبل دخیل بستند و سه سال است حقوق ها و پاداش های چندصدمیلیونی می گیرند و صدایش را درنمی آورند؟!

در یک کانال تلگرامی منتقد دولت آمده است: با یک حساب سرانگشتی از مجموع دریافتی فیش های حقوقی که تاکنون منتشر شده، بالغ بر 9 میلیارد تومان طی سال گذشته به 16 نفر پرداخت شده است که با این مبلغ می شد حق مسکن 490 هزار کارگر را دو برابر افزایش داد یا یارانه 200 هزار نفر را پرداخت کرد و به 1000 جوان وام ازدواج 10 میلیون تومانی داد.

در برابر این هجمه ها، شماری از چهره های سیاسی حامی و مسوولان به دفاع از عملکرد دولت پرداختند. کانال «خبرآنلاین» گفته های «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری را منتشر کرد و نوشت: سنت پرداخت های نامتعارف وقتی گذاشته شد که دولت دهم تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع سی نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند.

همچنین دکتر «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رییس جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت: مساله فیش‌ های حقوقی، پایگاه اجتماعی دولت را مستقیما هدف قرار می ‌دهد. مخالفان دولت در آینده نزدیک، بحران ‌سازی ‌های مشابه فیش ‌های حقوق را در دستور کار قرار می دهند.

در کانال «انتخاب» هم به نقل از «عبدالرضا هاشم زایی» نماینده مردم تهران می خوانیم: نباید این فیش‌ها فقط بهانه برای فشار بر دولت باشند. ما راجع به اینها حساس هستیم اما باید برای سه هزار میلیارد اختلاس هم حساس باشیم. یا 600 میلیارد دلار پولی که در طول هشت سال دولت های گذشته مصرف شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین