|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور، در اولین سالگرد واقعه هفتم تیر، همراه با خانواده شهدای این واقعه به خدمت حضرت امام (ره) در حسینیه جماران می رسند.
«تاریخ شفاهی ایران» در دو قسمت پیش رو، تصاویری از دیدار خانواده شهدای 7 تیر با امام خمینی (ره) در اولین سالگرد این اتفاق و اولین مجلس پس از واقعه هفت تیر را روی آنتن می برد.

 به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «تاریخ شفاهی ایران» همزمان با سالگرد واقعه هفتم تیر 1360؛ انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی که به شهادت 75 نفر از اعضای این حزب منجر شد، تصاویری از دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با امام خمینی (ره) را روی آنتن می فرستد.

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور، در اولین سالگرد واقعه هفتم تیر، همراه با خانواده شهدای این واقعه به خدمت حضرت امام (ره) در حسینیه جماران می رسند.

آن زمان حضرت امام هر هفته دیداری با خانواده شهدا برگزار می کردند که در هیچ کدام از این دیدارها سخنرانی نمی کردند و زمان به دیدار با خانواده ها سپری می شد، در این دیدار نیز برای اینکه تبعیضی بین خانواده شهدا قائل نشوند، سخنرانی ندارند.

در این روز همچنین گروه سرود شاخه دانش آموزان حزب جمهوری اسلامی، سرود «سوگ مظلومان» را اجرا می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز در مجلس حضور دارند و در محضر امام (ره) و خانواده شهدا، به سخنرانی می پردازند. ایشان در این دیدار یکسان نگری امام خمینی (ره) بین خانواده شهدا را ستایش می کنند.

ایشان در بخش دیگری از این دیدار تأکید میکنند: درخت تناور انقلاب، هرچه مستحکم تر شد، ضربات ضدانقلاب و دشمنان جهانی ما به آن جدی تر و خصمانه تر شد.

«تاریخ شفاهی ایران» همچنین هشتم تیر ماه نیز تصاویری از تشکیل جلسه مجلس شورای اسلامی پس از حادثه هفتم تیر را پخش می کند.

در این دیدار برای اینکه تعداد نمایندگان به حد نصاب برسد، نمایندگانی که آسیب دیده اند و مجروح شده اند نیز از بستر بیمارستان به صحن علنی مجلس آمده اند، جای نمایندگانی که شهید شده اند نیز در مجلس گل گذاشته اند. تصاویری از این مجلس روی آنتن می رود.

قسمت های مربوط به واقعه هفتم تیر 1360 مجموعه «تاریخ شفاهی ایران»، دوشنبه هفتم تیر و سه شنبه هشتم تیر ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 11:30 بازپخش می شود.












ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین