|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
با اعلام نتایج انتخابات بریتانیا درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سفر و صنعت توریسم و آزادی سفر بیش از هر چیز دیگر در معرض خطر قرار گرفته و بازار مالی در حال سقوط لحظه به لحظه است.
با اعلام نتیجه انتخابات بریتانیا، مقامات گردشگری این کشور جمعه هفته گذشته را «جمعه سیاه» برای صنعت توریسم بریتانیا نامیدند.

 به نقل از بلومبرگ، با اعلام نتایج انتخابات بریتانیا درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سفر و صنعت توریسم و آزادی سفر بیش از هر چیز دیگر در معرض خطر قرار گرفته و بازار مالی در حال سقوط لحظه به لحظه است.

این در حالی است که فرودگاه هیترو لندن به سرعت اطلاعیه‌ای صادر کرده تا به همه اعلام کند هیترو همچنان به مسافران خدمات خود را ارایه می‌کند و افتخار دارد که درهای بریتانیا به روی همه باز است، در این اعلامیه همچنین آمده است: هر مسافری که از این خطوط برای سفر استفاده کند همه چیز را نرمال خواهد یافت و هیچ تغییری درباره امنیت و مهاجرت دیده نخواهد شد.

از سوی دیگر مقامات یونان (به عنوان اصلی‌ترین مقصد گردشگران انگلیسی) نیز به شدت نگرانند که تاثیر انتخابات بریتانیا و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بر درآمد توریسم یونان تاثیر منفی بگذارد.      

رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیر منفی بر صنعت توریسم یونان بگذارد. مقامات رسمی صنعت گردشگری یونان از جمله رییس اتحادیه توریسم هلنیک اعلام کرده‌اند این تصمیم مردم بریتانیا می‌تواند عواقب متعددی داشته باشد که یکی از آنها تاثیر بر صنعت توریسم یونان است.

با توجه به کاهش باورنکردنی پوند بریتانیا در برابر یورو و دلار آمریکا پس از انتخاباتی که ۵۲ درصد آرا در برابر ۴۸ درصدی که موافق ماندن در اتحادیه اروپا بودند، به خروج از اتحادیه رای دادند، می‌تواند حداقل در کوتاه مدت موجب شود تا بریتانیایی‌ها کمتر به گردشگری بپردازند.

این در حالی است که بخش مهمی از تعطیلات بریتانیایی‌ها در یونان سپری می‌شد و بالاترین هزینه تعطیلات را در یونان صرف می‌کردند.

در سال ۲۰۱۵ میزان بریتانیایی‌هایی که تعطیلات خود را در یونان سپری کرده بودند به نسبت سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته بود و تقریبا به میزان ۲.۳ میلیون یورو رسیده بود.  

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین