کد خبر: ۱۰۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
فعالان حقوق بشر معتقدند این عده از کودکان که هیچ گونه شناسنامه و اوراق هویتی رسمی ندارند، نسل بعدی تروریستها را تشکیل خواهند.
فعالان مرتبط به پرونده حقوق بشر در عراق از سرنوشت صدها کودکی که حاصل ازدواج اجباری زنان عراقی با تروریستهای "داعش" هستند و نیز کودکانی که حاصل "جهاد نکاح" هستند، ابراز نگرانی کردند.

 فعالان حقوق بشر معتقدند این عده از کودکان که هیچ گونه شناسنامه و اوراق هویتی رسمی ندارند، نسل بعدی تروریستها را تشکیل خواهند.

بنابر گزارش سایت "المسله"، بشری العبیدی، عضو کمیسیون عالی حقوق بشر گفت: پدیده ازدواج زنان عراقی با تروریستهای مسلح به شهر فلوجه منحصر نمی شود بلکه در تمام مناطق اشغال شده توسط داعش در استانهای نینوا، صلاح الدین و الانبار به چشم می خورد.
العبیدی افزود: در این مناطق تعدادی از دختران تأکید کرده اند که با موافقت پدر و مادرانشان و پس از تهدید گروههای تروریستی به قتل سایر اعضای خانواده در صورت مخالفت، مجبور به ازدواج با تروریستها شده اند.

کامل امین، سخنگوی سابق وزارت حقوق بشر عراق گفت: مناطقی که در ابتدای جنگ فرقه ای، به اشغال القاعده درآمدند نیز همین داستان را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت حقوق بشر عراق چندین مورد ازدواج با عناصر گروه تروریستی را در استان دیالی رصد کرده اند.

امین گفت: تعدادی از پدران و خویشاوندان زنانی که مجبور به ازدواج با تروریستها شده اند، پس از آغاز عملیات نظامی و هلاکت تعدادی از تروریستها و فرار فقیه به مناطق دیگر، کودکان را به اسم خودشان ثبت کرده اند.

وی گفت: برخی مردان خانواده مجبور شده اند با جعل شناسنامه و اسناد هویتی برای این کودکان به نام خود شناسنامه بگیرند تا بتوانند بعدا آنها را به مدرسه بفرستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین